16 april 2024, 10:46:55

Gijs & Chip

Gestart door dick, 28 april 2004, 23:59:01

« vorige - volgende »

dick

28 april 2004, 23:59:01 Last Edit: 29 april 2004, 00:00:31 by dick
hey,

Ik zal Gijs en Chip even kort voorstellen.

Ik heb 8 maanden geleden mijn eerste valkje gekocht in de dierenwinkel.
Als ik beter had geweten had ik dat natuurlijk nooit gedaan en dan zou ik hem bij een kweker gekocht hebben.

Hier is een plaatje van mijn eerste valkje Gijs. Het is een bont popje.


In het begin was het allenmaal heel erg wennen van hoe je er mee om moet gaan, maar het is tot nu toe allenmaal goed verlopen.
Gijs was vrij snel gewend hier en was ook best makkelijk tam te maken.
Ik ben veel thuis dus ik kan hem dan ook heel veel aandacht geven en die aandacht vind hij heerlijk, hij zit altijd lekker op me schouder of op de rand van de stoel om aandacht te vragen:D.
Gijs is wel bang voor ander eten dan vogelvoer of trosgier, bijvoorbeeld groente of fruit daar wil hij nix van hebben.
Verder is Gijs een erg rustige vogel die op zijn tijd wat kattekwaad uithaalt zoals je hieronder ziet  :D


Na 7 maanden kwam ik op het idee om er een vriendje voor Gijs bij te gaan zoeken.
Na even zoeken kwam ik terecht bij lique die mij een valkje wou verkopen. Dinsdag middag ben ik hem gaan ophalen.
Het is echt een heel lief valkje die ik na lang denken Chip noem, het is een grijs geparelde en het geslacht is nog niet bekend.
Aan de ene kant hoop ik dat het een mannetje is want het lijkt me een leuke ervaring om een nestje te krijgen, maar aan de andere kant zou een popje veel zorgen achter wegen laten.

Hier zien jullie een foto van mijn nieuwe valkje Chip

dick

Hij is hier nu al 1 dag in huis en opzich gaat het heel goed. Hij eet en hij drinkt goed.
Alleen is Gijs heel erg jaloers, het ziet er zo stom uit Gijs gaat bijvoorbeeld aan een knaagstok eten dus Chip wil hem nadoen en probeert het ook maar dan word gijs heel boos op hem want het is zijn knaag stokje en Chip moet eraf blijven :P.
Tog denk ik dat het voor beide even wennen is en dat ze later goeie vriendjes gaan worden.
Kijk maar hoe lief ze er samen uit zien :)

Marianne

Hallo Dick,

Gefeliciteerd met je mooie valkjes Gijs en Chip.
Dat je er maar heel veel plezier aan mag beleven.
Ik kom zeker nog eens terug om te lezen wat ze allemaal meemaken daar bij jou.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Britt

hoi hoi,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
en ze zien er heel schattig uit samen.
wat een plaatjes...
erg mooi hoor.....
veel plezier met ze

groetjes britt

Coco en Chantal

hallo Dick

wat een schattige valkjes , heel veel plezier ermee.

groetjes chantal en de valkenbende
Groetjes Chantal en de valkjes