18 april 2024, 04:52:10

Valkparkiet vs. Cattus Domesticus (kat)

Gestart door Kolkkie, 24 april 2004, 00:14:17

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Mijn broertje heeft 2 katten (Smurf en Garfield).

Ik heb vandaag kans gezien om toch wel leuke plaatjes te schieten van 1 van de katten samen met Pukkie. Deze foto's wilde ik jullie niet onthouden.

Dit is Smurf, de oudste van de katten.



Zoals jullie zien lag hij lekker te slapen bij mijn vader op schoot.



Pukkie dacht daar kan ik lekker aan peuteren. Eerst even kijken of de kust veilig is.



Vervolgens hap (ik was net iets te laat met fotograferen).



En de kat sliep vrolijk verder.

Dit is het bewijs dat het toch 'goed' kan gaan, maar je moet het toch goed in de gaten houden.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

wat een leuke foto! :)
mss sliep de kat niet, maar deed ze maar alsof zodat ze je valkje kon verschalken :) maar toen zag ze haar lieve koppie, en dacht, nee dat kan ik niet :D
en ze leefden nog lang en gelukkig.

SDC:D

Kolkkie

Hoi Stijn,

Het gebeurd regelmatig dat ze helemaal over Smurf heen lopen, of dat ze op zijn rug blijven zitten. Pukkie had laatst zelfs het lef om aan zijn snorharen te gaan peuteren.
Het gekke is, is dat de kat gewoon blijft slapen.

De andere kat die rent zelfs hard weg als hij de vogels ziet vliegen. Hij weet niet hoe snel hij onder de bank moet zien te komen.
Dat soort dingen moet je als vogelbezitter goed doen  :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

haha, een kan die wegloopt van een vogel :). Waar gaat de wereld naartoe. :D. Nee, het is fijn als je katten en vogels zo goed "overeen komen".

SDC:D

Andrea

Hoi Mariska,

Mijn ouders hond zou een voorbeeld moeten nemen aan Smurf. Dan kan ik tenminste Sparkle los door het huis kunnen laten vliegen. Gelukkig hebben wij wel een keuken met deur dus kan ze daar lekker haar gangetje gaan als ik in het weekend thuis ben.
Ik moet wel lachen om Smurf lekker relaxed beest die vind het allemaal wel best :D

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

daan

Hoi Maris,

Ja mooi he, hier is dat ook zo de katten slapen met een valkje op hun rug hahahaha.
En de katten lopen ook rustig de voliere in hoor.
Geen probleem ze zijn met de valkjes opgegroeid.
Maar altijd in de gaten blijven houden, want het jachtinstinct kan opeens tervoorschijn komen.

Groetjes Daan
hele mooie foto's joh.

Kolkkie

Hoi Daan,

Als de valkjes beneden los vliegen en de katten zijn daar ook hou ik het altijd goed in de gaten.
Zoals jij zegt blijven het roofdieren, dus ik vertrouw de katten nooit.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006