28 maart 2024, 14:16:02

Elvis is in the house

Gestart door Minneke28, 18 april 2019, 19:09:03

« vorige - volgende »

Minneke28

Hoi hoi,

sinds kort trotse eigenaar van Elvis. Stond gratis op fb en moest dringend weg...
Volgens de vorige eigenaar is hij een jaar of 3 à 4 oud en ben er ondertussen achter dat het een mannetje is.
Met het beestje is eigenlijk weinig mee gedaan en was de eerste dagen heel apathisch. Hij rook ook alsof hij juist een slof sigaretten had opgegeten. We hadden zelfs een beetje schrik dat hij de eerste week niet ging overleven. Ze hadden hem ook altijd zelf geknipt en heeft hierdoor (volgens mij) een serieus trauma opgelopen van handen en vingers. Maar ondertussen is hij al aardig aan mij gewend en ik zie ook aan zijn gedrag als hij mij ziet aankomen dat hij er wel plezier in heeft.
Zijn kooi staat nu alle dagen verschillende uren open en ik praat er veel tegen. Hij komt er nu ook vanzelf uit. Op mijn vinger zitten dat gaat echt niet omdat hij hier super bang van is maar hij wil wel naar mij komen. Dus sinds een paar dagen heb ik hem geleerd van op zijn kooitje op te stappen op mijn schouder en dat vindt hij super. Daar brengt hij dan ook ettelijke uren door (hij zit er nu ook  ;D). Hij zit dan wat aan mijn oor/oorbel te frummelen, in mijn haar te kroelen en heel zachtjes in mijn oor zingen. als ik mijn hand naar hem breng vreet hij mij bijna op. Hij bijt niet door want ik kan mijn hand gemakkelijk daar houden zonder te moeten weg trekken maar hij gaat helemaal los.... Ben ik goed bezig zo of moet ik het anders aanpakken? Ik wil alleen het allerbeste voor hem want hij heeft al genoeg mee gemaakt. Groetjes Inga

Lin

Hoi welkom hier. Kijk anders even bij tam maken voor het stappenplan. Je bent goed bezig hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)