28 maart 2024, 13:06:09

Jack!

Gestart door Nilau, 28 maart 2019, 11:48:42

« vorige - volgende »

Nilau

Hey allemaal,

Geen idee of dit forum erg actief is, maar graag stel ik onze valkparkiet Jack aan jullie voor!

Zoals ik in een aantal andere berichten al zag staan: ook wij wilden in ons nieuwe huis graag wat meer gezelschap. Mijn vriend en ik zijn beide gewend aan huisdieren (honden) en nu ons nieuwe huis helemaal klaar is, vonden we het te stil.
Beide hadden we ervaring met vogels. Dus we wisten wat we wilden: een valkparkiet.

Jack is sinds een half jaar bij ons. We hebben hem gekocht bij de plaatselijke dierenwinkel, waar ons vertelt werd dat ie +/- 4 maanden oud was. We geloofden dit, totdat iemand ons zei dat dit onmogelijk is en Jack al minstens 1 jaar moet zijn geweest.
De exacte leeftijd weten we dus niet. Jammer genoeg.

Maar goed, hem "inruilen" voor een jongere valkparkiet is geen optie. We houden van hem en hij hopelijk ook van ons.
Na ontsnapt te zijn uit de kooi van de dierenwinkel (hij kreeg het zijdeurtje vanzelf open en zat ineens naast de kooi) besloten we een grotere kooi aan te schaffen. Met succes! Hij is helemaal in zijn nopjes ermee.

Jack fluit, schreeuwt soms (vaak alleen als hij buiten een vogel hoort en als 's ochtends de rolluiken opengaan) en maakt leuke en grappige geluidjes / liedjes.
Hij eet trostgierst als we dit vasthouden. Gaat (nog) niet op onze handen zitten en hapt er soms naar. Als we z'n kooi verschonen laat ie ons wel onze gang gaan.
Als we dichtbij de kooi zitten met hem te kletsen, blijft ie over het algemeen wel gewoon zitten.

Uit de kooi komt ie niet meer, als we het deurtje open zetten blijft ie gewoon zitten?
Ook zijn we zelf bang dat we hem niet meer in z'n kooi krijgen omdat ie onze handen (nog) niks vindt en mijn vriend al een paar x flink gehapt heeft toen ie weer de kooi in moest.

Het gaat goed over het algemeen, maar soms zijn we wel een beetje radeloos over hoe we de situatie met Jack moeten aanpakken. Heb zo'n beetje alle tam-maak berichten gelezen op internet.

Ik ken verder niemand met een valkje en die ons kan helpen. Vandaar dus dat ik me heb aangemeld op dit forum.

Liefs, Nilau en Jack.

Lin

Hoi welkom hier!

Je kan het beste even je vraag stellen op het tam maak gedeelte (het tam maak stappenplan heb je ook daar gelezen?)Heb je wel eens overwogen om een hele tamme pop erbij te zetten? Het zijn nl groepsdieren dus wellicht trekt hij dan wat meer bij?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)