28 maart 2024, 13:53:13

Valkje van 4 weken

Gestart door MaggyJacqmin, 15 april 2019, 11:59:12

« vorige - volgende »

MaggyJacqmin

Hello, ik heb een valkje van net 4 weken jong. Hij eet goed en groeit goed. Ik geef hem nu 3x per dag eten Nutribird A21 en vanaf vandaag heb ik er een trosgierst bijgelegd waar ie ook al aan knabbelt.
Mag ie al in zijn kooi? Want hij zit nu nog in een grote plastic wasmand.
Nog een klein probleempje: die pap die ik al een week geef, die is ingekoekt in zijn baard naast zijn snaveltje en is hard geworden. Is daar wat aan te doen of gaat dat eruit groeien? Alvast bedankt voor de zeer goede tips en je antwoord.
Mvg
Maggy.

valkparkiet80

Je weet dat handopfok verboden is he? Ik weet niet of het eigenkweek is of dat je je valkparkiet bij een kweker vandaan heb. Als je je valkparkiet bij een kweker vandaan heb had hij/zij jou de valkparkiet niet mee mogen geven. Als je hem pap heb gegeven moet je gelijk de pap weg halen wat hij niet eet. Je kan proberen om het met een beetje lauw water niet te heet weg te halen

Lin

Misschien komt deze uit Belgiƫ daar mag het wel nog van de wet. Hoeveel pap geef je elke keer? Zijn de ouders gestopt met voeren of wat is er gebeurd? En wat weegt het valkje? Ik zal je vraag even naar handopfok verplaatsen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)