8 mei 2025, 03:42:26

resultaat op de vroege ochtend

Gestart door DaniellevDoremalen, 18 juni 2004, 13:53:20

« vorige - volgende »

DaniellevDoremalen

Ja, volgens mij heb ik vandaag resultaat geboekt. Niet bij mijn tamme valkje, want dat hoeft niet meer he ;) maar bij een niet tam vakje. Ik kon hem wel altijd oppakken maar dat vond hij niet leuk. En hij komt niet naar me toe.
Nu zat ik vandaag bij de kooi om mijn tamme valkje eruit te halen ( die zit op en neer te dribbelen als ze eruit wil )
Komt de niet tamme naar me toe, en dat vond ik dus al een heeeeel groot resultaat! Maar toen ik mijn vinger er neer 'hing' ging hij er naar toe en zat hij een betje te pikkken.
Hij was niet meer zo bang voor me, en ik denk echt dat dit te maken heeft met het tamme valkje die ik pas geleden erbij heb gezet :D

Helaas moest ik onze intieme ontmoeting beeindigen doordat mijn valk een beetje te hard begon te pikken :D

Nou moest ik dit prikje even onderbreken omdat die ene niet tamme valk ( zat los op de kooi ) los begon te vliegen en die weet niet waar hij heen moet. Ik stond daar met mijn handen omhoog, mijn tamme valk was er ook vandoor, die moest ik even halen. Dus toen hing de niet tamme valk in de gordijnen, ik ging erheen en toen vloog hij weg maarw aar landde hij?? Op mijn vinger en hij is blijven zitten totdat ik bij de kooi was, toen sprong hij op de kooi.
( snappen jullie het nog )
Vinden jullie dit geen mooi klein stapje vooruit??
Ik wel !!  ;D :D

Groetjes Danielle

Kolkkie

Hoi Danielle,

Het is idd een grote stap vooruit.
Je kan je valkje dan makkelijker in de kooi of uit de kooi halen.
Nu kijken of je valkje lekker bij je komt zitten :). Dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Danielle,

Ik denk ook dat het komt omdat hij ziet dat je tamme valkje wel bij je komt en hij weet dan instinctief dat je geen kwaad in de zin hebt.
Vaak worden valkjes die niet tam zijn tammer door een tam valkje erbij te zetten.
Ze zien ook dat de tamme aandacht krijgt en dat willen ze eigenlijk dan ook ondanks dat ze bang zijn.
Hier heb ik twee valkjes die toen ik ze net had zo hard beten dat het heel erg bloedde en een keer hing er een zo vast dat ik hem los moest wrikken bij de snavel en dat deed best pijn in mijn vinger.
Die zitten ook bij tamme valkjes en die bijten nu helemaal niet meer maar ze zijn nog wel bang.
Maar daar is ook al verbetering in gekomen door de tamme valkjes onder andere.
Ik hoop dat ie nog veel tammer gaat worden met wat oedening moet dat zeker lukken.

Groetjes, Paul