28 maart 2024, 15:08:23

schreeuwende hyperactive valk

Gestart door alex133, 11 februari 2019, 11:52:59

« vorige - volgende »

alex133

hi,
wij zijn net begonnen met een jonge valkparkiet we hadden er al langer overna gedacht om er een te nemen en we hebben hem nu al 5 dagen alleen hij loopt continue de boel bij elkaar te schreeuwen (van die hele hoge schelle luide schreeuwtjes). nou verwacht ik geen stille parkiet maar dit doet gewoon pijn aan onze oren en geeft wat stress want je schrikt er best van, nou hebben we dat geprobeerd te negeren dat werkte echt niet want hij schreeuwde continue even veel. nou zijn we met een andere methode begonnen en dat is een deken over de kooi leggen als ie veel loopt te schreeuwen en als ie daarna still is em veel aandacht geven, maar er is me een ding op gevallen en dat is dat ie heel druk wordt(heel veel door de kooi heen klimmen en op zen stok heen en weer) en dan veel gaat schreeuwen,dit was ook het gedrag waarmee ie ging schreeuwen voordat we de deken gebruikte. weet iemand wat voor gedrag dit is en hoe ik mijn parkiet en mijzelf hiermee kan helpen?

Lin

Hoi,

Kan je wat meer vertellen over de vorige woonsituatie van je valk? Want het klinkt alsof er onrust is. Als ie tam is dan kan je hem wel eens een dag eruit laten en kijken hoe dat gaat. Je zit dat vaak bij valken die soortgenoten gewend waren of gehecht waren aan een bepaald iemand. Want hoe jong is jong?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

alex133

Hi,

van wat ik van de dierenwinkel kon begrijpen is dat ie tot volwassen wordt opgevoed en dat ie dan samen met 4 andere parkieten naar de dierenwinkel komen waar ze dan een paar weekjes zitten, toen wij hem kwamen ophalen was ie wel alleen(dit komt omdat de andere 3 een paar dagen daarvoor waren verkocht) maar hij was wel geintreseerd in ons toen wij er waren zo kwam ie ook dichter bij het glas zitten kijken en was ie ook gewoon rustig. hij is overgens ook nog niet tam maar durft wel al uit de handen te eten.

iets wat mijn vriendin ook heeft opgemerkt is dat als ie dat hyperactieve schreeuw gedrag vertoont zen kuifje compleet omlaag is.

Lin

Is het mogelijk om een filmpje te plaatsen want doet ie het nog?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)