28 maart 2024, 20:07:25

Afschermen spoed!

Gestart door christian2903, 7 februari 2019, 08:19:59

« vorige - volgende »

christian2903

Ik heb een nieuwe volière met nachthoke neer gezet. Echter raakt het vrouwtje volledig in paniek als ik haar erin zet. Nu wil ik dus de buitenkooi afschermen. Is het voldoende als ik bij een kooi van 180cm hoog de bovenste 125cm afscherm? Dan blijft de onderste 55cm open voor frisse lucht.

carco

Ja hoor, dat kan.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




christian2903

Dankjewel. Ga ik straks meteen naar de Hornbach. Vond het zo zielig om haar erin te stoppen volledig in paniek. Het zijn toch een soort kindjes van je  :)

Lin

Had je voorheen ook een voliere of heb je haar zo buiten gezet? Ik zet nieuwe vogels altijd eerst in het binnenhok als ze nieuw zijn en niet in de voliere.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

christian2903

Ze zaten met 2 al in een volière maar we zijn verhuisd. Baasjes een nieuw huis dus de vogels ook maar.
De vorige had ik deels met plantenkas folie afgeschermd maar die was van hout en dat kon ik vast nieten. Nu bij de aluminium volière ging dat niet dus had ik een andere oplossing kodig.
Ik heb nu de 2 lange zijden afgeschermd met 0.8mm beglazingsplastic (soort plexiglas maar dan flexibeler) en verstevigd met een raamwerk van aluminium.

Lin

Afschermen is niet echt nodig als het gewoon waait. Zelf scherm ik nooit wat af. Heb aan 1 kant wel een riet wand en 1 kant de schuur.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

christian2903

Ach better safe than sorry. Voor €80 materiaal zitten ze in ieder geval gegarandeerd goed.

Lin

Het mag weer wat kosten  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

christian2903

Liever niet natuurlijk. De verhuizing was al duur genoeg  ???. Maar wij kiezen ervoor om die beestjes in een open kooi buiten te zetten. Dan is het ook onze verantwoordelijkheid om ze comfortabel en gezond te houden.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)