28 maart 2024, 20:35:51

Mijn parkiet Jacob verhuizen?

Gestart door Isabel1996, 4 februari 2019, 13:17:08

« vorige - volgende »

Isabel1996

Beste vogelliefhebbers,

Mijn valkparkiet Jacob is nu 6 jaar en woont ook al zo lang bij mij en mijn ouders thuis. Het is echt mijn maatje geworden en ook die van mijn ouders, waarschijnlijk ook omdat hij in zijn eentje is. We geven hem dan ook alle aandacht wanneer we thuis zijn. Nu is het probleem dat ik sinds een aantal jaar op kamers woon voor mijn studie en dan ook vaak alleen in de weekenden bij mijn ouders en dus bij Jacob ben. Eerst was ik ook weleens een paar dagen doordeweeks thuis om Jacob gezelschap te houden maar dit wordt steeds lastiger. Ook mijn ouders zijn meer gaan werken waardoor Jacob een aantal dagen alleen thuis zit in zijn hok en wordt er dan vooral 's avonds uit gelaten. Alhoewel hij gelukkig lijkt (geen veren pikken bijvoorbeeld) ben ik toch bang dat hij langzaam eenzaam wordt. In mijn kamer in de stad waar ik studeer kan ik hem niet houden en zou hij alsnog wat dagen alleen zijn als ik naar mijn ouders ga, dus dit is helaas geen optie. Ik hou zielsveel van Jacob, ik kijk altijd uit om naar mijn ouders te gaan en hem weer te zien, en zou ook het beste voor hem willen, maar ik kan niet goed peilen of hij gelukkig is zo. Als we op vakantie gaan dan gaat hij vaak naar mijn opa die heel graag en goed voor hem zorgt en waar Jacob het ook naar zijn zin heeft. Mijn opa is veel thuis waardoor Jacob er ook veel uit kan. Mijn opa heeft ook vaak aangegeven dat hij echt wel graag wil dat Jacob bij hem komt wonen en ik denk ook wel dat dit goed kan, want mijn opa is nog fit en goed bij de tijd voor zijn leeftijd (92 jaar). Toch ben ik bang dat het niet goed gaat vanwege zijn leeftijd en omdat ouderen dingen nog weleens gauw vergeten, dus dat hij in de zomer eens een keer de balkondeur open laat staan terwijl Jacob rondvliegt.... Ik zit echt in een dilemma en weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn ouders vinden het prima hem te verzorgen en aandacht te geven doordeweeks wanneer ze thuis zijn, maar vinden het vervelend dat hij zo vaak alleen is en ik vind dat eigenlijk ook. Zouden jullie mij kunnen helpen om een beslissing te maken? Alvast heel erg bedankt voor de hulp of het advies!!

Lin

Lastig, wellicht is een herplaatser wel een idee om erbij te zetten. Bij je opa kan prima. Maar dan zou je echt op de deur een bordje moeten hangen met een waarschuwing erop. Zelf denk ik dat je opa hier best wel plezier uit kan halen.Als hij er niet meer voor kan zorgen kijk dan even voor een soortgenoot erbij.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)