10-01-19 Vermist in Zwolle (Ove) - Lutino

Gestart door Bosje, 10 januari 2019, 15:37:44

« vorige - volgende »

Bosje

10 januari 2019, 15:37:44 Last Edit: 11 januari 2019, 21:21:16 by Lin
https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1426184 twee jaar oud. Lange teen aan de rechter klauw werkt wat moeizaam, kan ze niet helemaal meebuigen.

Kevin Zilverberg

11 januari 2019, 01:30:09 #1 Last Edit: 17 januari 2019, 09:37:54 by Kevin Zilverberg
Hallo, Ik ben Kevin.

Het gaat om mijn maatje Koekie, een Lutino, het arme beestje is vanmiddag in paniek het raam uit gevlogen.
Koekie heb ik de kant van de Indische buurt op zien vliegen, maar ze was na een paar seconden al uit zicht.   
Bizar genoeg had ik de valkparkiet die al gemeld was bij de dierenambulance, voordat ik zelf had gebeld al gevonden.
Hij/zij zat op een dak bij een schoorsteen in de Indische buurt vlak bij mijn huis, maar dat was geen Lutino, dit was een wildkleur.
Ik heb geprobeerd de aandacht van het beestje te trekken, in de handen geklapt, gefloten, maar jammer genoeg geen succes.

Dus dat betekend, "als ik het goed heb gezien", dat er nu twee valkjes rondvliegen in Zwolle.
Ik hoop echt dat ik het goed gezien heb, anders heb ik mijn maatje laten gaan!

Koekie is nu net iets ouder dan anderhalf jaar, komt oorspronkelijk uit een volière en is niet handtam.
Niet geringd en ook geen andere kenmerken.
De lange teen aan haar rechter klauw kan ze niet goed mee grijpen, dus daar herken je haar aan.

Ik hoop dat iemand hier kan helpen, alvast bedankt voor je tijd en aandacht.
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Bosje

we kijken allemaal uit naar Koekie, wordt gerust ook lid van onze facebook groep valkparkieten vermist & gevonden, daar updaten we net als hier een paar keer per dag

Kevin Zilverberg

Dag vijf en nog steeds geen spoor van Koekie, dit vergeef ik mezelf nooit meer...... :'(
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Lin

Je kan nu niet meer doen dat je ogen open houden. Weet wel dat er dus hier iig 3 mensen met je meekijken en alle paginas afstruinen. 5 dagen is nog niet zo lang. Ze kunnen weken in leven blijven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kevin Zilverberg

Er is een Lutino gevonden in Utrecht, maar deze lijkt wel geknipt te zijn.

https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1428247
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Kevin Zilverberg

Dit is verdo*** ongelooflijk, ik bel net amivedi op en die gaven mijn nummer aan een prive opvang in Utrecht.
Die vrouw belt me en begint me meteen uit te kafferen en mij te verwijten dat ik geen verstand had van vogels blablabla.
Ze was letterlijk geïrriteerd dat ik belde, en dat amivedi haar in contact brengt met mensen die hun vogel zoeken.
Ik kreeg geen antwoord op mijn vraag, ze begon meteen al over de onmogelijkheid dat Koekie in Utrecht zat, en ging vervolgens uitleggen dat het nomadische dieren zijn......wie is hier nou de halve dan?

Echt ongelooflijk dit, ik ben zo kwaad nu.........wat een respectloos mens!
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"

Bosje

Helaas zijn er inderdaad ambulances, opvang centra en amivedi meldpunten die denken dat een vogel niet lang kan overleven of ver kan vliegen terwijl het tegendeel al meerdere keren is bewezen... echt diep triest want ook wij worden er soms moedeloos van. Ik zou erop staan om langs te mogen komen als ik zou denken dat het mijn vogels was maar deze gevonden in utrecht is gewiekt of gewiekt geweest. Ze heeft alleen de lange buitenste pennen zo te zien

Kevin Zilverberg

Klopt, maar gewoon om mezelf gerust te stellen heb ik maar gebeld, ik weet dat de kans klein is, maar wat als dat Koekie wel was?
Nou jah, ik blijf gewoon zoeken naar mijn maatje en ik bel ze morgen gewoon nog een keer, ik laat me niet afschepen op deze manier.

Het probleem is namelijk dat als dit figuur meerdere vogels vanaf de dierenambulance krijgt, dat de kans bestaat dat meerdere mensen hun vogel nooit meer terugzien, ik had ook al meteen een klacht over haar ingediend bij Amivedi Utrecht.

Ze was zo erg dat ze me zelfs vertelde, dat de enige vrienden die een vogel heeft buiten te vinden zijn, wat een wrak van een mens!
"You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you"