13 mei 2025, 23:56:06

Zaadjes opbraken, al een maand

Gestart door John_S, 25 april 2004, 00:58:33

« vorige - volgende »

Paul

Hoi John,

Wat een topdokter he dat ie zelfs in het weekend snel terug belt :-)
In elk geval fijn dat dr Feld hetzelfde dacht dat het inderdaad voergedrag is dat is verder niet ernstig.
Maar je kan beter te snel reageren op bepaald gedrag dan te laat hoor heel goed dat je er voor gebeld hebt.
Laat even horen of het gedrag verdwijnt nadat het spiegeltje weg is daar leren we hier ook van :-)

Groetjes, Paul

John_S

Hoi Paul en alle anderen ook.

Sorry dat ik nog niet gereageerd had maar was ff druk gister.

Alles gaat heel goed hier met Pino maar het was toch niet het spiegeltje want hij doet het nog steeds dat voedgedrag.

Maar idd niks om ons druk om te maken want een assistent van de dokter zei vanmorgen dat het zolang hij goed eet , drinkt, slaapt en speelt eigenlijk nooit slecht is gegaan.

En om eerlijk te zijn ziet hij er ook gewoon goed en mooi uit.
Ik zal er een foto bijplaatsen waar hij op staat ,nét genomen.

Ik heb hem zaterdag zo'n grote snoepstok gegeven van vitakraft met fruit en die was vanmorgen helemaal kaalgevreten dus meneer maakt het prima en denkt volgens mij , waar maak je je druk om :-)

Maar evenwel ontzettend dank voor jullie snelle reakties en medeleven en ik heb al veel bekeken hier op de website.

Echt schitterend gemaakt met ongelooflijk veel info en foto's zeg.

Jullie doen er veel aan hoor zie ik , mijn complimenten daarvoor.

Ja Paul en ook wij waren heel blij met de snelle reactie van Dr Feld , hadden we niet gedacht.

Helaas wonen we iets te ver om er even snel heen te rijden nl Den Haag maar als het nodig is doen we het wel, absoluut.

We hadden ook nog een dwergpoedeltje (bijna 17 jaar geworden)en daar gingen ook mee naar Dr Dijkshoorn van de 5 uur show in Zeist toen als er iets mis was.

Zijn toch je kinderen he dan.

Maar ik wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor nu en als ik nieuws heb dan zal ik dat nog wel melden en af en toe wel wat laten horen maar ik kan niks beloven met regelmatig want daar ontbreekt het me hier aan tijd aan helaas.

Ik vond trouwens de geluiden helemaal te gek (fluiten en merelgeluid e.d.) en zal ze allemaal gaan luisteren want Pino vond ze geloof ik ook helemaal te gek.Die zat hier zondag met een hele scheve kop te zoeken naar waar al dat gefluit vandaan kwam.

Iedereen hier ook succes met zijn/haar Valkjes en veel plezier natuurlijk want het zijn prachtige slimme diertjes.

Mvg. John.

John_S

De foto moest er nog bij.
Bij deze. Mvg. John.

Speedy

Wat een schatje, (ja ik vind ze allemaal schatjes ;D)
En misschien doet ie het wel vor jou, dat voeren.
Kan best hoor, dat ie nu jou als partner ziet en met jou dus dat voergedrag vertoont.
In ieder geval is er gelukkig niks mis met hem, veel plezier met nog heel veel jaren te gaan met je valkje.

Groetjes,
   Trudie

John_S

Hoi Trudie,

En dank je wel.

Ook namens Pinootje :-)

Ze zijn idd allemaal mooi om te zien,vooral die groene vind mijn vrouw erg mooi , ik persoonlijk vind de witte erg mooi.

Pinootje is voor ons de mooiste uiteraard :-)

Dat vind je altijd van je eigen kind he, haha.

Jij ook veel plezier en geluk met je Valkjes en veel gezondheid toegewenst van hier.

Ps hij doet het nog steeds hier dat opbraken maar we geven hem dan zo min mogelijk aandacht des te eerder houdt hij op hebben we gemerkt.

Mvg. John.

John_S

Hallo mensen

Toch nog even een bericht want ik heb nog aanvullend nieuws.

We hebben vandaag nog een keer contact gehad met de assistente van Dr Feld.
Dinsdag had mijn vrouw haar ook gesproken en toen had ze ook nog geadviseerd om Yakult te geven in een rietje of spuitje omdat dat ook heel goed voor hem kan zijn.

Welnu , we hebben een klein pindaschaaltje in z'n kooi op de bodem gezet met wat Yakult erin en hij begon er meteen van te drinken , nou ja , waren meer hapjes wat die nam :-)

Maar hij kreeg het wel binnen in elk geval en later wilde hij zich er zelfs in wassen haha.

Tijdens het gesprek vanmorgen was Dr Feld aan het opereren en hij riep wel 3 keer "Pino is in topvorm !"

Dit n.a.v. het ruitewissergedrag wat dus alles haast wel moet verklaren.

Hij is gewoon een laatbloeier met z'n 15,5 jaar schijnbaar.

Nu dat we hem wat minder aandacht geven gaat het alweer beter en is het minder sinds vandaag.

Vandaag heeft hij de hele dag niet meer gek gedaan zal ik maar zeggen maar begon even rond half 7.

Toen zat ik net 5 minuten bij hem en ben meteen weggegaan daarna. En toen stopte hij er na 1 minuut al mee.

Als laatste wat Dr Feld nog zei was dat Pino een beetje oversext is en dat komt dus ook door teveel aandacht.

Vandaar.

Het is wel moeilijk want Pino is ons enigste huisdiertje en krijgt dus wel 10 a 12 uur aandacht gemiddeld per dag.

Maar teveel is dus ook niet zo goed want als we dan een keer weg zijn een paar uur kan het echt mis gaan.

Maar goed dit meer ter info aan iedereen hier.

Sorry allemaal voor het hele verhaal maar beter compleet dan vaag en misschien heeft iemand er ooit nog wat aan denk ik dan maar.

Voor ons was dit in elk geval een hele nieuwe ervaring na 13 jaar Pino te hebben :-)

Ok Valkliefhebbers , groetjes allemaal en het beste met jullie Valkjes.

Mvg. John.

Speedy

Hoi John,

Wat grappig eigenlijk.
Na zoveel jaar dat ie dan zo veranderd hihihi.
Wel leuk hoor dat jullie zoveel aandacht kunnen geven aan Pino, misschien dat je er toch een keer 1 (of meer) bij neemt?
 ;D

Groetjes en heel veel plezier nog met Pino.

Trudie

Paul

Hoi John,

Wat fijn dat het zo goed gaat en dat er toch niks ernstigs aan de hand is :-)
Mede dankzij de hulp van dr Feld weet je nu zeker wat er aan de hand is.
Het is vaak een bepaalde periode dat ze dat doen dus ineens kan het weer afgelopen zijn met het opgeven van het voer.
In elk geval weet je nu dat jullie valkje jullie als parner ziet :-)
Leuk even te horen hoe het verder gaat met Pino :-)

Groetjes, Paul