Heb een paar vraagjes over mijn nieuwe valkparkiet

Gestart door Clgpgrx, 27 november 2018, 16:41:40

« vorige - volgende »

Clgpgrx

Hallo iedereen  :)

Ik heb een nieuw valkparkietje gehaald en het is een mannetje, hij is nu 2 jaar oud en is heel tam. De vorige eigenaar heeft hem al veel geleerd en hem ook veel vrijheid gegeven. Nou heb ik paar vraagjes over hem, het is namelijk me eerste valkparkiet (heb wel eens grasparkietjes gehad)

Als ik wegga gaat hij schreeuwen, nu weet ik toevallig dat het hij aandacht wil (dit doet ie niet als we in de kamer zijn) en ik weet dat veel word gezegd dat ie eenzaam is maar hij is altijd al die 2 jaar alleen geweest en hen geprobeerd om er eentje bij te zetten, maar dat werkt niet.

Verder als we hem eruit hebben (we halen hem er elke dag uit) wilt hij later niet meer terug de kooi in, als hij op je hand staan loopt hij zo snel mogelijk op je schouder en dan gaat hij achter op je rug zitten zodat je er niet meer bij kan. Hoe komt dit is het omdat hij al ffe geen aandacht meer heeft gekregem of omdat hij de kooi niet gewent is? Want de vorige eigenaar waren aam het verbouwem en hij moest 2 jaar ergens anders staan en daarom hebben ze hem ook weggedaan.

Dit is het laatste verhaaltje. Hij gaat makkelijk op je hamd als hij in de kooi zit, en zo ook wel, alleen soms wilt ie echt niet op de hand en dam gaat ie zachtjes aan je hand knabbelen/bijten, ik voel er verder niets van, maar zou je hem nog aan kunnen leren dat hij altijd gewoon op je hand moet of zou hij dat doen omdat ie de kooi niet inwilt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Verder is hij echt tam je kan hem op zijn hoofdje aaien, je kan hem overal aanraken (buikje vind die niet zo fijn) en hij kan al leuke melodietjrs zingen. Verder heb ik geen contact met de mensen dus durf ook niet te vragen of hij ook bij hun zo zijn geweest.

Lin

Hoi,

Hoe lang heb je het geprobeerd met een tweede? toch wel enkele maanden?

Als hij op je schouder zit of in je nek dan kan je er echt niet bij? Geef je hem ook eten buiten de kooi? Probeer eens met twee vingers over de schouders zodat ie niet makkelijk kan wegvliegen.

Je kan een valkje altijd wel iets leren daar geloof ik wel in.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)