1 mei 2025, 23:18:04

albino geen albino

Gestart door Lique, 26 april 2004, 15:07:59

« vorige - volgende »

Lique

Hoi allemaal,

Vannacht is er paniek in de kooi geweest, en Pacini (albino jong) heeft een staartveer verloren.
Ik zat deze veer net eens goed te bekijken, en ik zie lichtbruine streepjes lopen.
Het is dus geen zuivere albino, maar waarschijnlijk een witmasker lutino cinnamon.
ookal zie je nergens lichtbruin zitten, hij is volkomen wit.

Dit is de veer, na ontzettend veel pogingen om hem goed op de foto te krijgen, is dit hem geworden.
Je kan het heel ietsje zien.

groetjes Lique

Inger m

26 april 2004, 23:27:17 #1 Last Edit: 26 april 2004, 23:27:37 by Cinnamon_valk
Hoi Lique,
Ik zie idd ook streepjes op de veer, apart.
Echter ik vraag mij af als het een witmasker lutino cinnamon is, moet je dan geen cinnamon kleur zien? Zoals bv Mystic van Karin? Toevallig vroeg Suzanne daar ook wat over bij 'andere vragen' (donkere pootjes).
Een albino zelf bestaat niet bij valken, maar een witmasker lutino wel, kan het zijn dat het dan een witmasker lutino is met een beetje meer pigment (dit zie je ook wel bij albino grasparkieten en wordt als afwijking van de standaard gezien, maar het is nog wel 'albino').

Of verkleuren witmasker lutino cinnamons nog? Als de vogel verder spierwit is, dan kan er het toch geen cinnamon zijn? Of zit ik hier helemaal verkeerd te denken?
Mss is dit wel na te rekenen aan de hand van de mutaties en splits van de ouders?

Ik ben iig benieuwd hoe dat zit!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Bianca

Maak je foto's met een digitale camera?
Daar zit vaak ook een stand op waar je van heel dichtbij scherpe foto's kunt maken.
Meestal wordt ie aangegeven met een bloemmetje.
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar het is het proberen waard.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lique

27 april 2004, 02:45:43 #3 Last Edit: 27 april 2004, 03:00:15 by Angelique
Hoi Inger,

De vader is een Witmasker lutino cinnamon. Hij heeft overduidelijk een cinnamon laag over zich heen:

Dit is ook een witmasker lutino cinnamon man (levi"s).

Ik heb er ook eigenlijk helemaal niet meer bij nagedacht, dat err ook cinnamon jongen uit zouden komen.
Maar je ziet verder over het lichaampje helemaal geen waas ofzo, het is spierwit. Alleen de veer viel me op, dat deze streepjes motief heeft.
De moeder weet ik, dat die uit een witmasker moeder en lutino vader komt. Dat koppel is naar mandy toe gegaan.
Hun laatste jong heeft trouwens ook nog een paar pareltjes op de vleugels, ook heel vreemd.

groetjes Lique

Lique

Hoi Bianca,

Ja, ik heb een digitale camera. Ik gebruik ook het tulpje voor dichtbij, alleen is het zo slecht te zien, met het blote oog zie je het ook vrijwel niet hihi.

groetjes Lique

Inger m

Hoi Lique,
Aparte mutaties haal jij er zo uit!  ;)
Maar de jongen lijken spierwit op de foto's. Op de bijgevoegde foto is idd een beetje 'vuilwitte' waas te zien, maar ik denk dat dit in het echt duidelijker is?

Bij de valk van Karin (Mystic) is het echter veel donkerder, kan het kloppen dat ze later steeds donkerder worden? Ik dacht dat gehoord te hebben?

gr Inger
problem.

Lique

Hoi Inger,

Ik heb echt geen idee, of ze donkerder worden. Op de jongen is totaal geen waas of bruin te vinden.
Maar toch die veer zeker wel
Ik heb ook meer witmasker lutino cinnamon mannen.

Lique

27 april 2004, 03:01:33 #7 Last Edit: 27 april 2004, 03:02:01 by Angelique

Ik hoop dat je het hierop een beetje kan zien?
Hij heeft trouwens ook geen rode ogen, maar felblauw

Inger m

Hoi Lique,
Leuke foto! De albino ziet er idd niet spierwit uit op de foto. Dus wat dat betreft niet geheel zuiver, zegmaar...
Mijn lutino is ook spierwit, maar de ogen zijn niet echt duidelijk rood, maar heel donker. Dit is wel een echte witmasker lutino, gezien de vererving.

Ze zijn wel apart de cinnamon lutino witmaskers, maar ik vroeg me vooral af of je een spierwitte vogel (de jongen) echt cinnamon kunt noemen?

gr inger
problem.

Lique

ik zit net te kijken naar Pacini, en nu zag ik duidelijk dat er bruine streepjes zitten, aan de onderkant van de staart.
ook ging ik de rest van de "albino's" eens langs.
Noah, is ook geen albino :o Zij heeft ook deze streepjes, en de "albino" mannen ebben lichtbruinige veren aan de onderkant van de staart.

Noah is alleen spierwit en die streepjes zijn mij nooit opgevallen. Maar bij de mannen zie je wel duidelijk een waas over de vleugels.

groetjes lique