28 maart 2024, 14:44:32

Valkje ziek?

Gestart door dieverina, 10 september 2018, 11:40:27

« vorige - volgende »

dieverina

Goedemorgen,
Ik zit met een vraag.
Ik heb een valkje genaamd Odinn van ander half jaar nu, zij eet tot op heden geen fruit of groente wat ik haar aanbied. Als ze mij ziet eten,maakt niet uit wat het is dan wilt zij wel vanuit mijn mond eten mist ze het lekker vind.Ik denk dat zij zo toch te weinig vitamines binnen krijgt.
Waar ik me ook zorgen om maak is dat zij de laatste paar weken overal aan loopt te knagen maar dit ook op eet. Bv normaal deed ze alleen papier versnipperen maar eet het nu ook op,als ze bij me zit op me voeten gaat ze aan de stoffen balletjes van mijn sokken trekken en eet dit vervolgens ook op. maar ook de rol wc papier die op tafel staat voor haar poepjes af te doen is niet veilig meer.
Nu doet ze de laatse tijd ook vaak zaadjes spugen, er zit geen slijm bij echt alleen de zaadjes.
Zou zij ziek zijn,of is er een andere verklaring voor. En kan ik evt ivm niet eten van groente en fruit haar vitamins geven.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes Petra

Lin

Hoi,

Zaadjes spugen kan eenmalig zijn maar wat ik begrijp is dit dus regelmatig? Want dan zou ik even naar een vogelarts gaan. Heb je al eens geprobeerd om pellets te geven?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

dieverina

Hoi,
Bedankt voor u reactie.
Het verschild enorm het spugen,zo een paar dagen niet en dan vervolgens weer wel. Waarschijnlijk doordat ze dan weer iets heeft binnen gekregen wat niet hoort, zoals papier.
Pellet voer heb ik nog nooit geprobeerd omdat ik hier niet bekend mee ben. Zou dit wel beter wezen voor haar? Nu krijgen ze gewoon hun normale valkparkieten voer waar ik dan grit en eivoer doorheen doe. Maar verder krijgt ze dus uit fruit en groente geen vitamines binnen omdat ze dit niet wilt, tenminste niet als ik het in hun bakjes doe, wel uit me mond

Lin

Ik zelf geef zaden zonder zonnepitten erin en pellets ernaast. In pellets zit nl alles. Ook geef ik ze een gemengd diepvriesgroente die ik vervolgens kook, maar niet iedereen eet de groente.Opeten van papier moet zeker niet. Grit en maagkiezel kan je in een bakje samen geven en elke week vervangen. Eivoer kan je om de dag een klein beetje geven en s avonds weggooien.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)