Valkje blijft schreeuwen en over zijn stok rennen.

Gestart door jamesliz, 5 november 2018, 22:50:22

« vorige - volgende »

jamesliz

5 november 2018, 22:50:22 Last Edit: 5 november 2018, 22:54:38 by jamesliz
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste topic hier en ik weet niet echt hoe ik zou moeten beginnen. Mijn probleem is echter als volgt. Ik ben mijn grasparkietje afgelopen vrijdag verloren, en ik was zo verdrietig dat mijn maatje weg was, dat ik zaterdag ben gaan kijken voor een nieuw vogeltje om onder mijn hoede te nemen. Helaas was dit een beslissing die niet goed doordacht was (Mijn eigen fout, ik weet het), alleen het valkje wat ik heb gehaald blijft vaak aan een stuk door krijsen en blijft heen en weer rennen op de stok die ik in zijn kooi heb hangen.

Hoe kan ik hem dit "gedrag" afleren?

Kooi is niet te klein, dit is namelijk een voliere van 1.5m hoog en 1m lang en breed.

Alvast bedankt voor al jullie tips,

Met vriendelijke groet,
James

Lin

Hoi,

Welkom hier. Maar waarom haal je een ander soort vogel dan? Dat klikt meestal niet. Nu heb je twee vrijgezellen zeg maar. De onrust van je valkparkiet is dat hij nog niet gewend is of eruit wil. Meestal zou dit met een twee weken beter moeten zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jamesliz

Hoi Lin,

Bedankt voor je antwoord. Valkparkietje zit alleen in de kooi. En hem eruit laten kan ik nog niet als hij compleet niet handtam is of uberhaubt op trosgierst afkomt.


Met vriendelijke groet,
James

Lin

Nee dan moet je hem erin laten. Lukt het tam maken een beetje?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)