tuin op het zuiden,,,, kan een voliere???!!!

Gestart door adnaloj, 26 april 2004, 00:50:49

« vorige - volgende »

adnaloj

hallo allemaal,

wij willen volgend weekeinde een voliere bouwen,
nu hebben we 1 probleem.... we hebben een tuin op het zuiden. en totaal geen wind.
het wordt hier vooral zomers erguh warm en met erg warm bedoel ik tegen de 60 graden aan... ( ook omdat er geen wind is ) we kunnen in de zomer met de goed warme dagen zelf niet achter het huis zitten maar wel voor het huis waar het dan een weelde is....

nu mijn vraag:

kan ik dit de valkjes wel aan doen???of moeten we ervanaf
zien?

ik hoop het graag van jullie

groetjes jolanda

Tara

Hoi Jolanda,

ik denk dat dat veel te warm zal zijn voor hun hoor, ik zou het zeker niet aanraden dat te doen, ik denk dat dat toch iets te warm is hoor ...

Groetjes, Tara

giovanni

 :o euh, ik hoop dat die 60° een grapje was  ::)
Anders zou ik zeggen: NEEN, je kan dit de valkjes niet aandoen. of je zou iets moeten hebben om de temperatuur sterk te doen dalen ::).
Ik zou iig géén voliere plaatsen dan hoor.

grtjs

Mandy

26 april 2004, 01:16:57 #3 Last Edit: 26 april 2004, 01:21:44 by Mandy
Wij hebben ook tuin op het zuiden en hier kan het ook erg warm worden, maar als het erg heet is en geen wind, dan is het in geen enkele tuin lekker. :(
Ik zet dan een ventilatortje aan in de volière en ik zet een parasol neer, dat ging vorig jaar ook goed. 8)

Dit was 6 augustus 2003;

Het is hier, en overal, erg warm en ik hoop dat al m'n vogeltjes en jonkies die hitte overleven! In de volière is het zelfs al bijna 40 graden! :o


Ik heb nu al een paar dagen een ventilator aan in de volière (je kan 'm net zien) en er een parasol voor gezet om het een beetje draaglijk te houden... 8)

De valkjes zitten allemaal onder het schaduwrijke afdakje verstopt. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

ik denk dat als er schaduw is, waar het toch frisser is, het wel te doen moet zijn. Het is voor niemand doenlijk dan, maar het moet lukken met de koelte van de schaduw.

SDC:D

Stijn dc

hoi

het kan in australie ook best warm zijn, en de volle zon is nooit goed, maar dat i totaal iets anders dan warmte, die komt niet rechtstreeks op de vogel geschenen.

SDC:D

Mandy

Inderdaad, en als je voor een nachthok/schaduwplekken zorgt kan het best hoor, dus hup, beginnen maar met die volière! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Stijn dc

hoi

ja, dat zou ik ook zeggen. Maak maar snel foto's . :)

SDC:D

ziralioness

Ehh... als het letterlijk 60 graden is, en je er zelf ook niet kan zitten, dan denk ik dat je het zelf al wel weet... uiteraard niet....

Mocht je nu een schaduwrijke plek kunnen regelen of een vorm van goede verkoeling bij de voliere dan moet het toch mogelijk wezen. Zoals je al las... het moet gewoon niet te gek worden.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

adnaloj

nou  we zorgen er gewoon voor dat er genoeg schaduw is.. en we zetten er ook een watervalletje in met altijd koel en stromend water. kunnen ze een verkoelend bad nemen ;D
en er komt ook een dakje over de gehele voliere en er staan kleine wilgenboompjes voor... dus schuduw zat zou ik denken,

ja we gaan gouw foto's maken
aankomende vrijdag beginnen we met de op bouw van de tuin en de beginselen van de voliere ( de vloer ect )
dus spannend

WE GAAN ENDELIJK BEGINNEN YIPPIE!!!

groetjes jolanda

Stijn dc

hoi

als ik dat zo allemaal lees, dan komt het vast en zker in orde. zolang ze maar niet ALTIJD in de volle zon MOETEN te zitten, dan komt het wel in orde.

SDC:D

p.s. Ik ben benieuwd naar foto's.


Karin

Zet een mooie boom in de tuin, dat zorgt voor schaduw. Als je een appel of wilgenboomneemt kun je meteen de takken voor de valkjes gebruiken  ;D Voor de hele warme dagen leg je een waterslang op het dak met gaatjes erin, kunnen ze lekker afkoelen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves