29 april 2024, 16:15:37

Ik mag een buitenvoliere bouwen!!!!!!

Gestart door Bianca, 26 april 2004, 00:11:05

« vorige - volgende »

andre28

Gefeliciteerd met zo'n voliere het is zeer mooi en echt goed waar je leven mee kan doen.
Het is niet zo goedkoop maar als je daar aan gaat beginnen met je wel zeker van je zaak zijn.
Als je zelf er 1 maakt van hout kan je misschien de helft van dat geld kwijt zijn maar na verloop van tijd komt er toch onderhoud aan en het hout gaat rotten waardoor je hem moet vervangen en dan ben je net zo duur uit.
Zelf heb ik ook van aluminium kooien het is ideaal.
Ik kweek kanaries en heb 2 handtamme valkjes in zitten (ze zitten niet bij de kanaries in de kooi).
Ik kan je dat zeker aanbevelen

Bianca

WAUW!!!!!!!!!auw m'n potomonee doet al zeer als ik eraan denk ik heb een offerte terug!!!!!!
Pfoe.................
DUUR, altans bij die bouwer wel!
Effe  kijken hoor €1895,-
Maar er was een ander en die vroeg voor de voliere panelen met hekwerk € 45,- per stuk met de afmetingen 2mtr bij 1mtr dat valt dan wel weer mee en met deur element erin €70,-
alleen weet ik dan geen prijs van het nachtverblijf.....
Morgen moet ik nog een man bellen wat hij ervoor vraagt.....
Maar ik was niet van plan om er zoveel aan uit te geven!!!!!!!
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi,
Het is maar net hoe je het bekijkt, zo'n aluminiumvoliere is zo goed als onderhoudsvrij (geen kosten), makkelijk verhuisbaar en gaat je hele leven... Ik heb nu een voliere uit hout en staal, deze staat nu 16 jaar, maar er zijn al balken vervangen en moet ook jaarlijks bijgeschilderd worden, veel werk en lastig met de vogels, dus ik wet het wel als er straks een nieuwe komt en ik hou er alvast geld voor apart...

Maar op marktplaats staan ze ook vaak redelijk geprijst, maar goed veel succes met je voliere!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

dat is inderdaad veel geld, maar het is maar hoe je het bekijkt. Ben je van plan om heel je leven daar te blijven wonen? Ga je heel je leven valkjes buiten houden? Wil je een beejte werk aan de voliere of helemaal niets? Je ziet  veel vragen, maar ik zou eerst maar eeens goed rondkijken voor je iets koopt.

die tweede prijzen vind ik redelijk klinken. Een nachthok kan je desnoodszelf maken.

SDC:D

Bianca

Ik ben weer wat wijzer geworden vandaag.....
Ik ben nu ongeveer dag en nacht bezig met verzinnen hoe ik het een beetje ga doen.
Waarshijnlijk wordt het gedeeltelijk hout en gedeeltelijk aluminium panelen.

We hebben zowiezo besloten om het caviahok te vervangen met de te komen voliere en als dan de cavia's in de zomer naar buiten gaan gewoon bij de vogels erin komen.
Ik heb al meerdere verhalen gehoord dat dat heel goed kan.

Jullie horen snel weer wat er gaande is, en hoe de planning zal zijn.

Ik heb alleen zo weinig tijd om samen met m'n vriend op zoektocht te gaan, ik werk op zaterdag als hij vrij is en hij wekt maandag als ik vrij ben.
Dat wordt dus vrije dagen briefjes inleveren...........

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

hallo ik heb nu iemand gevonden die het een stukje goedkoper doet!
27,50 per paneel met gaas
45 met deur erin of als het een dicht paneel moet zijn!
valt mee toch?
ik zit nu ongeveer met de laatste vraag.
Hoe kun je het beste het dak maken?
ook gewoon met gaas, zodat het kan in-regenen?
of toch liever met aflopend plaat werk?
Ik heb schaduw doek wat ik eventueel over het gaas kan spannen?
wat denken jullie, ik zou erg graag willen weten wat jullie ervaring is!!!!!!
Ik zal meteen een plaatje mee sturen van de opstelling.
groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Stijn dc

hoi

je kan het beste je dak overspannen met gaas, en daar bovenop nog eens plastieken platen leggen, of golfplaten of dergelijke. Anders regent het vol binnen, en dat is niet zo aangenaam.

SDC:D

Inger m

5 mei 2004, 17:20:05 #22 Last Edit: 5 mei 2004, 17:20:58 by Cinnamon_valk
Hoi,
Je moet sowieso eerst gaas doen aan de bovenkant, dat is veel veiliger ivm ontsnappen. Daarbovenop kun je bv golfplaten leggen, zodat het niet naar binnen kan lekken. Ik heb glasplaten op het dak. Zorg wel voor doorzichtige (of hele lichte) golfplaten, dan kan er nog veel licht naar binnen, dat is prettiger voor de vogels en voor jezelf. Vogels hebben veel licht nodig. Schaduwdoek kun je gebruiken op warme dagen.

Valkparkieten 'baden' graag in de regen, gezien de grootte van je voliere kun je best een stukje aan het uiteinde openlaten, bv 50 cm, dan kunnen ze daaronder in de regen baden. Die van mij willen dat ook maar kunnen het niet en gaan dan tegen het gaas aanhangen.

Onder deze plek kun je zorgen dat het water gemakkelijk wordt afgevoerd, bv zand of kiezelstenen.

Verder kunnen cavia's prima in de voliere erbij, als ze beschikking hebben over een goed (droog en tochtvrij) nachthok. Ik heb ze er ook bijzitten en cavia's kunnen (in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt) prima in de winter buitenblijven, temp van -10 verdragen ze prima. Ik geef ze dan wel wat extra hooi en stro.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ik zou zeker doen wat inger zegt, endat is eenstukje openlaten zodat ze in de regen kunnen hangen. Hier doen ze het vaak, maar niet altijd. Wat ben je van plan om op e bodem van het buitenhok te leggen?

SDC:D

Karin

Hoi Bianca,

Ik weet niet hoe hij precies gaat staan, maar ik zou de 2 panelen bij het nachthok ook dicht laten zodat ze goed buiten kunnen schuilen bij een harde wind / regen. En verder mis ik een sluis. Dus een extra deur voor je de volière in kan. Anders is de kans groot dat er een valkje ontsnapt. Ik zou ook zeker gaas bovenop de volière doen onder de dakpalten. Als er eens een harde storm is en de dakplaten vliegen weg...  :o Trouwens reuze voordelig die volière  ;D Heeft die man een website ? Niet voor nu hoor, maar wie weet dat ik ooit nog eens een buitenvolière neem  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hoi

kazoo heeft 100 procent gelijk dat een sluisje echt handig is. Er gebeuren veel ongelukjes waarbij valkjes ontsnappen omdat er geenveiligheid is.

sDC:D

Bianca

Ik geloof dat jullie iets te snel hebben gekeken.
Ik heb wel degelijk een dubbele deur.
Van buiten naar binnen en dan weer van binnen naar buiten.
(dicht met deur 2 keer)
Het nachtverblijf van de vogels is weer appart binnenin.
zie de aangepaste schets.
Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Stijn dc

hoi

oeps, inderdaad te snel gekeken. Nee, zo is het wel goed.
prima tekening overigens.

SDC:D

Bianca

Ik denk dat ik inderdaad bij deze bouwer ga bestellen, nog even m'n vakantiegeld binnen krijgen en dan aanvragen!!!!!
Ik heb er al helemaal zin in.
Ik heb nog een kleine vraag ik zat eraan te denken
om de bodem van de voliere gedeeltelijk met aarde en gedeeltelijk met zand te bedekken.
Wat gebruiken jullie?
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

andre28

Hoi, ik zou gewoon tegels of klinkers nemen en strooi eventueel wat beukensnippers op.
Je hebt dan een betere ondergrond tegen ongewenste dieren.