11 augustus 2025, 16:32:40

bevrucht of niet bevrucht

Gestart door Moris, 26 april 2004, 00:09:44

« vorige - volgende »

Moris

hoi

we zijn nu een week later,en we hebben nu 5 eitjes,het broeden gaat nu goed tot hiertoe,en voor zover dat we kunnen zien zijn er al zeker 4 van bevrucht :).
we hopen dat ze het nu deze keer gaan blijven volhouden,dat we eindelijk nog eens kleine valkjes hebben,als het deze keer nog eens mislukt,dan nemen we wel het nestje weg,want het heeft genoeg geweest voor dit jaar!!!we houden jullie op de hoogte van ons nestje!!!

groetjes moris :)

Tara

Hoi Moris,

ik hoop wel dat je niet te veel kijkt naar de eitjes, want daardoor kunnen ze ook wel hun nestje verlaten, al zijn het goeie broeders, ze kunnen plots hun nestje zo laten vallen dan. Ik zou ff stoppen met kijken tot over een week weer, gewoon alles met rust laten, je merkt het vanzelf wel.

Succes!

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

bedankt voor de goede raad,we zullen de eitjes nu zeker een tijdje met rust laten.want we zouden graag hebben dat het nu nog eens een keertje lukt.als er verandering komt dan laten we het zeker weten.

goetjes moris

Moris

hoi

hier ben ik nog eens een keertje,het gaat goed met ons nestje,we verwachten de valkjes in het kort en we hopen dat het deze keer goed gaat,3 van de 5 eitjes zijn bevrucht,in 2 is niks te zien,moeten we die 2 eitjes laten liggen of mogen we ze weghalen zonder dat ze er problemen mee hebben dat ze weg zijn??? :-/.

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

ik haal altijd onbevruchte eitjes weg als al de jongen er zijn, maar vaak is een onbevrucht eitje laten liggen juist goed, ze willen verder broeden en houden ondertussen de jongen warm, want ik heb toch al vaker meegemaakt dat als alle eieren zijn uitgekomen, de ouders veel minder bij de jongen zijn :(. Maar je zou ze gwn kunnen weghalen, zal nu geen problemen opleveren.

Groetjes, Tara

Moris

.hoi tara

ik wist niet zeker wat dat ik er het beste mee deed,maar ik zal ze nog laten liggen tot dat de andere eitjes uitgekomen zijn,ik laat zeker iets weten als het eerste valkje uit het eitje is gekomen!!! :).

ps.ik heb eergisteren nog een nieuw valkje bijgekocht,een albino,en alles gaat goed,zijn naam is bino!!!

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

wat gaaf hoor! Ikzelf heb ook 2 albino's :-). Vind ze gaaf :-).

Ik ben benieuwd hoor naar je jongen, wanneer is het eerste eitje gelegd??

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

het eerste eitje is gelegd op 4 juni,en ze is vanaf het 2de eitje beginnen broeden,en dat eitje is van 6 juni dus kan het niet zolang meer duren he voor dat ze uitkomen!!!
we zien de valkjes bewegen in het eitje,en nu maar hopen dat het goed gaat!!!

groetjes moris

Tara

Hoi,

ja, nog een tot 3 dagen, waarschijnlijk heb je je kleine met een dag of 2, waarschijnlijk morgen gepiep :-). Gaaf hoor!! Succes!

Groetjes, Tara

Moris

hoi

we hebben nog steeds geen kleine valkjes,we hopen maar dat het goed komt,want het duurt weer wat langer,we hadden er al eentje verwacht,het is te hopen dat het weer niet mislukt,want nu nemen we hun nestje wel weg,het heeft genoeg geweest!!! :-/

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

was eens je handen, en kijk eens een voor een naar de eitjes, of je barstjes ziet. Als je barstjes ziet, hou je het eitje bij je oor en luister je ff of je piepjes hoort. Dat zou wel handig zijn, dan weet je het gelijk.

Succes!

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

bedankt voor u snelle reactie,maar we zullen wel wachten tot morgen om nog eens naar de eitjes te kijken,want nu zit ze op haar eitjes,en we zijn bang dat we ze storen dat ze er niet direct terug zal opgaan zitten.
ze hebben nu wel al beter gebroed dan de vorige keer,er zit altijd 1 van de 2 op de eitjes,dat is al heel goed,en enkele dagen geleden zagen we de valkjes bewegen in de eitjes,of is het toch beter dat we vandaag nog kijken? :-/

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

nee hoor, het is goed als je morgen kijkt :-). Het was maar een tip, dan zie je het vaak als het nog lang duurt, als je barstjes ziet, nog geen piepjes, dan duurt het nog 2 dagen, zie je barstjes én piepjes is het voor morgen :-).

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

we zullen dan wachten tot morgen,en dan zullen we zeker laten weten wat we gezien hebben,nog eens bedankt voor al de goede raad!!! ;)

groetjes moris

Moris

hoi

we hebben vanmorgen naar de eitjes gekeken,en in 1 horen we gepiep en zijn er barstjes,dat is heel goed nieuws,maar hoe lang zou het nu nog duren voor het uit het eitje is??? :)

groetjes moris