10 augustus 2025, 06:58:52

bevrucht of niet bevrucht

Gestart door Moris, 26 april 2004, 00:09:44

« vorige - volgende »

Moris

hoi tara

bedankt voor de informatie,we zijn nu wel een beetje gerust gesteld,maar we zullen toch pas gerust zijn dat de eitjes uitgekomen zijn,en dat zou normaal begin volgende week zijn.
we houden jullie zeker op de hoogte van ons nestje,en hopen echt dat het deze keer nog eens lukt,we hebben de laatste tijd al tegenslag genoeg gehad!

ps.we hebben enkele dagen geleden een nieuw valkparkietje bij gekocht om binnen te houden,en tot hiertoe gaat alles prima!!! :D

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

je bent niet de enige met tegenslag, in enkele dagen tijd al 11 jongen dood hier :(.

In ieder geval, fijn dat je er een nieuwe bij hebt zeg? Hoe heet hij, welke mutatie???? Hoe oud?? Hahah, nieuwsgierig, ik weet het :D.

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

wat erg dat ge zoveel vogeltjes moet afgeven,dat vinden we heel erg,hopelijk gaat het nu voor u in de toekomst beter!!!

ons nieuw valkje is 8 weken oud,hij is een grijs licht geparelde,en zijn naam is OKI,als we binnenkort een goed fotootje hebben dan laten we hem zeker zien,maar we hebben hem nog maar enkele dagen en nog geen goede foto!!!en we vinden dat zeker niet erg dat ge nieuwsgierig bent,tot later :)

groetjes moris

Moris

Hoi

hier ben ik weer met een vraagje,onze valkjes verlaten nu wel echt veel hun nestje,is dat nu echt normaal?we denken zelfs dat ze er vannacht niet bij zijn geweest,maar heel zeker zijn we er niet van,maar gisterenavond waren ze er allebei uit,en vanmorgen zaten ze er ook niet bij,maar wat ze vannacht gedaan hebben weten we niet zeker,maar nu gaan ze weer regelmatig in hun nestje en blijven ze bij hun eitjes!!!
we hebben de eitjes vanmorgen nog eens geschouwd,en we zien er nog altijd rode bloedvaatjes in,ze zijn beginnen broeden op 11 mei,dus verwachten we normaal,de jongskes volgende week!!!

Weet er iemand waarom ze zo slecht broeden???dat is al 2 nestjes na elkaar dat ze zich zo gedragen!!!
En hun 2 eerste nestjes die gingen zo goed!!! :-/

Groetjes Moris

Moris

hoi

weet er iemand waarom onze valkjes hun nestje zo vaak verlaten,we zijn er niet gerust in!!!!
snachts zit ze er wel bij,maar we denken dat ze in de loop van de week 1 nacht er niet bij is geweest,kan dit gevolgen hebben voor de eitjes,we hopen dat het goed zal gaan,de eitjes zouden begin volgende week moeten uitkomen!!!!

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

volgens mij maak je je gewoon te veel zorgen hoor, het is normaal dat ze er soms afgaan, als jij je dan nog meer zorgen gaat maken, dan voelen ze dat aan en dan kan het wel nog eens gaan verergeren ... Je moet gewoon goede hoop hebben Moris, alles komt wel goed!! Als je niet zeker bent kun je ze even schouwen.

Groetjes, Tara

Moris

29 mei 2004, 18:34:33 #81 Last Edit: 29 mei 2004, 18:55:46 by Moris
Hoi Tara,

Eerst en vooral een héél gelukkige verjaardag!!!!
Ons koppeltje heeft daarjuist zich uitgebreid gewassen heeft dit een betekenis want we hebben ze dat nog nooit zien doen.
En ik heb ook een foto van onze nieuwste vogeltje Oki naar jou e-mail doorgestuurd.

Groetjes Moris

Tara

Hoi Moris,

haha, bedankt voor de felicitatie :D.

In ieder geval, wat bedoel je met zich uitgebreid gewassen? Gewoon hun veertjes poetsen? Want dat doen ze tijdens de broedperiode wel meer omdat ze dan in het blok zitten en hun veertjes sneller in de war geraken, en bij valkparkieten mag dat niet he :D.

Ik heb de foto ontvangen en bekeken, als je wil zet ik 'm hier op het forum? Hij ziet er erg lief uit hoor, lijkt wel een beetje op Crocky vind ik.

Groetjes, Tara

Moris

Hoi Tara,

Nee nee ze zijn echt uitgebreid in bad geweest.
En die foto mag je er gerust opzetten en ja hij lijkt wel op Crocky, maar Crocky was heviger van kleur en donkerder.

Groetjes Moris

Tara

Hoi Moris,

volgens mij is dat helemaal normaal dat ze nou liever meer baden hoor, het is een soort ontspanning voor hun, en dat kunnen ze nu zeker gebruiken :-).

Groetjes, Tara

Moris

29 mei 2004, 23:44:45 #85 Last Edit: 29 mei 2004, 23:45:11 by Moris
hoi tara

ze zijn beginnen broeden op 11 mei,
weet jij wanneer de eitjes zouden moeten beginnen uit te komen?

Groetjes Moris

Inger m

Hoi,
Tel er gewoon 21 dagen bij op, dan weet je wanneer ze uitkomen. Tel vanaf het moment dat ze zijn gaan broeden.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Moris

Hoi

mijn valkparkieten hun eitjes moeten één van de dagen uitkomen, maar ze zijn al terug aan het paren hoe komt dat en waarom zouden ze dat doen?
En kan dit kwaad?

Groetjes Moris

Tara

Hoi Moris,

jee, jouw valkjes weten het ook niet he... Straks ligt er weer een eitje bij en laten ze dit nestje vallen .. Meestal paren ze pas nadat de jongen een week of 4-5 zijn hier, maar nou gaat het er ook anders aan toe, de jongen zijn amper enkele dagen en er liggen weer eitjes, gaat zo bij Piko en zo bij Malaia, vind het vreemd maar ok.

Je kan er niks aan doen, je zal hun hun gang moeten laten gaan, broeden ze nog op de eitjes nu? Wanneer heb je de eitjes het laatst geschouwd?

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

ze broeden nog altijd op hun eitjes,en we hebben ze nog maar juist geschouwd,en alles lijkt nog in orde te zijn!kan dat geen kwaad dat ze nu al paren,kunnen we hier iets aan doen? :-/

groetjes moris