7 augustus 2025, 13:49:28

bevrucht of niet bevrucht

Gestart door Moris, 26 april 2004, 00:09:44

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Moris,

laat het maar lekker nog even liggen hoor, hoe oud is het 4de? Bij Malaia wordt het vierde denk ik ook niet bevrucht, maar ik laat het nog even liggen tot de andere 3 jongen er zijn, dan pas zal ik het weghalen. Je kan over enkele dagen nog eens schouwen voor de zekerheid :-).

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

we zullen het 4de eitje zeker nog laten liggen,het 4de eitje is van 13mei,we zullen binnen enkele dagen nog eens schouwen,bedankt voor de informatie

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

dan kan het zeker nog bevrucht raken hoor, maak je maar geen zorgen, hier zag ik soms pas bij 6 dagen echt het eerste teken, en da's nog nie echt duidelijk hoor! Veel succes :-).

Groetjes, Tara

Moris

Hoi Tara

bedankt,voor de uitleg.
We houden u zeker op de hoogte van ons nestje,en hopen dat alles deze keer goed gaat,er is al genoeg mis gelopen de laatste tijd.Sorry voor de soms lastige vragen,maar met een antwoord voelen we ons toch geruster.

Tot later,groetjes Moris

Tara

Hoi Moris,

da's helemaal niet erg joh! Stel maar die vragen als je er hebt :D. Ik voel me ook altijd gerust als ik antwoord weet op mijn vragen, da's normaal! Je moet je echt niet verontschuldigen hoor!

Ben blij dat je ons op de hoogte houdt!

Groetjes, Tara

Moris

Hoi

Hier ben ik nog eens met een vraagje,gisteravond hebben ze weer een tijdje de nest verlaten,hoelang dat ze de eitjes alleen gelaten hebben weet ik niet juist,maar vanmorgen zat seppe het manneke er wel terug bij,ze doen nu terug normaal,als seppe gaat eten gaat lotte in de nest,maar kan dit gevolgen hebben voor de eitjes,en waarom zouden ze dat doen,weet iemand daar iets meer over. :(

Groetjes Moris

Paul

Hoi Morris,

Als ze er even een kwartier af zijn is dat niet erg maar ze moeten er geen uren vanaf zijn dat is niet goed voor de eitjes.
Vaak is het door onervarenheid dat ze er niet steed op broeden en soms helpt het om licht bij de kooi aan te laten of de klep van het broedhok op een kier te zetten.
Het is moeilijk te zeggen waarom ze het doen helaas anders was er makkelijker een oplossing te bedenken.

Groetjes, Paul

Moris

hoi

nu is hun gedrag terug normaal,er zit altijd iemand op de eitjes,waarom dat ze er enkele dagen geleden even hebben afgeweest weten we niet,en hoe lang  dat weten we ook niet zeker,maar we hebben gisteren de eitjes nog eens geschouwd,enwe zagen toch nog altijd in 3 van de 4 rode adertjes lopen,dus hopen we dat die 3 bevrucht zijn en voor het  4de twijfelen we omdat het zo lang duurt voor we daar iets in zien.kan dat misschien normaal zijn dat het veel langer duurt bij het laatste eitje voor ge iets ziet,en als het gevolgen moest hebben voor de 3 andere omdat ze er af zijn geweest,hoelang duurt het dan voor we dat aan de eitjes kunnen zien?

groetjes moris :-/

Tara

Hoi Moris,

mijn ervaring is dat je het bij het eerste eitje het langst duurt voor je ziet dat het bevrucht is, en de tweede, derde, vierde, ... die worden hier sneller bevrucht. Als je nog steeds niks ziet, zal het vast niet bevrucht zijn, Malaia heeft ook een onbevrucht eitje :-). Maar 3 vind ik heel mooi hoor, hier ook 3 :).

Groetjes, Tara

Moris

hoi,

hier ben ik weer met een vraagje,ze verlaten nu weer regelmatig het nest met twee,nooit niet zo lang,ongeveer een minuut of 5,snachts blijft het vrouwtje er wel altijd bij,maar we zijn er toch niet gerust in,de eitjes hebben het wel lekker warm,maar wat kan het probleem zijn,ze hebben al 2 goede nesten gehad,en nu met de 2 laatste nesten gedragen ze zich anders en we weten niet waarom,zou dit nestje nog goed komen,of heeft het ook veel kans om te mislukken,zoals het vorige we hopen van niet maar we twijfelen,weet er iemand een antwoord op? :-/

groetjes moris

Tara

Hoi Moris,

positief blijven hoor! 5 minuten is echt totaal niet lang! Ik vind dat ze het juist goed doen hoor, het is echt normaal dat ze soms van het nestje gaan, zelfs beide, maak je niet zo ongerust, het komt heus wel goed :-).

Groetjes, Tara

Moris

hoi tara

we zullen afwachten wat het gaat worden,maar bij hun 2 eerste nestjes kwamen ze er nooit af,en dat is allemaal goed gegaan.En bij hun vorige kwamen ze er wel af,en dat is toen helemaal misgegaan,daarom dat we ongerust zijn,maar we zullen proberen positief te blijven,we houden ze goed in het oog,maar ja als ze er af gaan daar kunnen we weinig aan doen.we begrijpen eigenlijk niet waarom dat ze dat nu doen,ze hebben toch al 2 keer alles goed gedaan,dan weten ze toch hoe het moet!

bedankt voor de reactie,we houden jullie op de hoogte.

groetjes Moris :-/

Paul

Hoi Moris,

5 minuten is helemaal geen probleem hoor ze mogen er veel langer vanaf.
Dus zoals Tara zegt zal dat geen probleem zijn een valkje moet toch eten en drinken dus ze moeten af en toe even van het nestje af.

Groetjes, Paul

Moris

hoi

bedankt voor de reacties,maar zoals dat ik al gezegd heb,bij hun 2 eerste nestjes zat er altijd een van de twee op de eitjes,als ze gingen eten wisselde ze af,daarom dat we wat ongerust waren,bij het 3de nestje gingen ze ook regelmatig weg en daar is geen een eitje van uitgekomen en daar waren er van bevrucht!we zullen nu maar rustig afwachten hoe dat ze het verder gaan doen.
nog eens bedankt,en we houden jullie zeker op de hoogte!

groetjes moris :)

Tara

Hoi Moris,

bij de eerste nestjes doen ze soms juist meer hun best vind ik met broeden, hier in ieder geval wel. Maak je nou geen zorgen, enkele minuten is echt niet erg, wees gerust, ze komen wel uit :-).

Groetjes, Tara