28 maart 2024, 22:57:14

Valkje vertoond gek gedrag.

Gestart door Babet, 2 oktober 2018, 21:31:22

« vorige - volgende »

Babet

Hallo lezers,

Sinds 1.5 week heb ik een lief Valkje. Genaamd; Poppie (lutino) met een kaal plekje achter de kuif. Gekocht bij de dierenwinkel en was al handtam. Eenmaal thuis en een beetje gewend zag ik dat haar vleugels blijkbaar gekortwiekt waren (europese manier). Dat verklaarde een hoop aangezien ze wel liet merken dat ze wilde vliegen. Haar kopen bij de dierenwinkel was natuurlijk een risico aangezien ik ook zag dat ze niet geringt was. De dierenwinkel meneer wist ook niet goed waar ze vandaan kwam. Ik kon haar in ieder geval niet laten zitten haha:)

Ze vertoont af en toe gek gedrag wat ik niet herken bij de voorgaande vogels die ik heb gehad. namelijk;

Wanneer ze geen aandacht krijgt gaat ze vaak op de bodem van de kooi zitten met haar staart omhoog tegen de hoek aan. En lijkt het schelpen zand op te eten. Wanneer ik te dicht bij kom kan ze blazen.
Als ik bij haar weg loop kan ze wel eens in een soort modus terecht komen waarin ze op haar stok op en neer beweegt op haar pootjes, veertjes plat en maakt een soort kort piep geluidje (klinkt als een zielig piepje).


Ik zeg wel haar, volgens mij is het een pop. zekerweten doe ik het niet.

Weten jullie evt. watvoor gedrag dit zou kunnen zijn?

Groetjes!

Babette

carco

Je hebt inderdaad een pop gekocht, deze zal waarschijnlijk al volwassen zijn want ze is broeds.
Wat jij beschrijft is dat ze een nestje aan het maken is en kippetjes gedrag vertoont.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Babet

Dankjewel voor je reactie! Kan ik hier iets aan doen? behalve een mannetje erbij kopen, wat ik tzt al wilde doen.
Het lijkt ook alsof ze heel de tijd een soortgenootje roept. Wordt er een beetje gek van haha

Groetjes, Babette

Lin

Niet over de rug aaien en het verder niet stimuleren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Citaat van: Babet op  3 oktober 2018, 12:27:18
Dankjewel voor je reactie! Kan ik hier iets aan doen? behalve een mannetje erbij kopen, wat ik tzt al wilde doen.
Het lijkt ook alsof ze heel de tijd een soortgenootje roept. Wordt er een beetje gek van haha

Groetjes, Babette


Daglengte verkorten, geen groenvoer en badje aanbieden. Geen eivoer geven. Zijn allemaal dingen die het broeds zijn stimuleren.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!