28 maart 2024, 09:00:12

zuiver wildkleur

Gestart door valkparkiet80, 27 september 2018, 04:46:25

« vorige - volgende »

valkparkiet80

27 september 2018, 04:46:25 Last Edit: 27 september 2018, 05:45:46 by valkparkiet80
Hoe herken je  zuiver wildkleur?  Ik heb gehoord dat je beter niet kan kweken met een koppel albino's vanwege dat je daar zwakker jonkies uit haalt. Wat is daar van waar? Wat voor mutatie is een goed koppel. Uit alles wat ik qua koppels heb komt bijna altijd wildkleur

Lin

Zuiver wildkleur betekend dat er alleen maar wildkleur uit komt. Kan je dus alleen weten als je ermee kweekt.en ka met twee roodogen kweken wordt afgeraden om die reden. Maar je krijgt toch niet alleen maar wildkleur jongen? Toch ook opaline witmasker?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

De koppels die dit jaar jonkies hebben gekregen zijn
1 koppel met witmasker opaline/opaline
1 koppel met albino/ witmasker/witmasker opaline
2 koppels met alleen cinamon en wildkleur
1 koppel met cinamon/wildkleur en cinamon opaline

ik merk dat ik cinamon en wildkleur moeilijk kwijt raak

Lin

Het klopt dat er daar veel van zijn. Als jij ze tam maakt worden ze nog wel veel gevraagd hoor. Plaats dan wel scherpe fotos. Dat maakt heel veel verschil.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik maak ze tam. met scherpe foto's zet er bij wanneer ze geboren zijn. Maar dan nog is het heel moeilijk om ze kwijt te raken. Ik hoor meestal 'we willen geen standaard kleur'

Wat voor een koppel zou ik kunnen samen stellen om geen wildkleur of cinamon te krijgen. De snelste gaan bij mij de witmasker of de witmasker opaline. Wil er een andere mutatie bij hebben

Lin

Dan kan je het beste voor een opaline witmasker gaan met een witmasker pop zonder opaline. Dan krijg je alleen maar witmaskers en wat opaline is zijn dan poppen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Opaline witmasker  man? Laat ik nou net nog 1 opaline witmasker hebben. geslacht onbekend vader witmasker moeder opaline witmasker hun hadden ook een albino pop

en heb 1 jonkie 4dgn oud van een opaline witmasker pop en een witmasker man zal daar een pop uit komen?

Lin

Beide koppels zijn dus gelijk qua mutatie? Uit de eerste zou ik gaan testen of dat een man is. Bij de tweede zou ik dan een witmasker pop aanhouden zonder opaline.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

het eerste koppel zeg maar die krijgt dus ook albino poppen. het andere koppel witmasker opaline pop witmasker man krijgen alleen maar witmaskers tot nu toe

Lin

Citaat van: Lin op  1 oktober 2018, 06:52:59
Beide koppels zijn dus gelijk qua mutatie? Uit de eerste zou ik gaan testen of dat een man is. Bij de tweede zou ik dan een witmasker pop aanhouden zonder opaline.


Deze twee jongen moet je dus laten testen of je dit hebt


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

En moet dan de witmasker opaline de man zijn of de Pop? Want als de witmasker opaline de man moet zijn dan pak ik die uit een ander koppel die hebben nu 4jonkies daar kunnen witmasker opaline mannen uit komen

Lin

Uit dit koppel: 1 opaline witmasker hebben. geslacht onbekend vader witmasker moeder opaline witmasker hun hadden ook een ..

Moet je een man aanhouden. Niet uit een ander koppel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)