23 april 2024, 18:25:09

moeder gestorven

Gestart door maja, 25 april 2004, 14:02:49

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Maja,

ik gok dat het een valkje is, misschien dat je ff de eitjes met een lampje kan schouwen, dan zie je gelijk waar de barstjes zitten, kun je de eitjes zien trouwens? Ik weet niet waar je ze in hebt? Want ehh, bij mijn kwartel die gisteren is uitgekomen zag ik echt duidelijk de barstjes waar ie dood was, ik zou eens kijken als ik jou was :-).

Groetjes, Tara

maja

ik ben bijna zeker dat het een kwarteltje zal zijn. jammer, zeer jammer. dat kijken doe ik elke dag.
het leeft duidelijk door al dat gepiep.
groetjes
maja

Tara

Hoi Maja,

ah dat wordt dan afwachten hoor, wie weet begint een van je valkeneitjes ook zowat te piepen straks ;).

Groetjes, Tara

maja

jammer :-/
het is een kwartelkuikentje. maar ja
we zullen wel zien
dag
maja

Tara

Hoi Maja,

zo jammer is dat toch niet :-). Ik heb sinds gisteren een kwartelkuikentje zoals ik al zei en ik heb er veel plezier aan, het is echt een schattig pluisje.

Maar van de valkjes, van 1 ei wist je zeker dat het bevrucht is zeker? Of heb ik het mis?

Groetjes, Tara

maja

tuurlijk ben ik blij met een kwartelkuikentje, maar ik vrees ervoor of de valkjes nog zullen uitkomen. voor zover ik weet zijn ze bevrucht, ze zijn roodachtig met aan de ene kant (sinds laatst) een donkere vlek en striemen.
dat zijn toch de tekenen dat ze bevrucht zijn he?
en ja ze zijn inderdaad zeer koddig en gemakkelijk te verzorgn, maar wanneer ze beginnen te vliegen! dat is pas iets anders
groetjes maja en kuiken en co :D

Tara

Hoi Maja,

mijn kuiken wil niet eten, ben superdepri, heb al van alles geprobeerd :(.

Maar die tekens zijn inderdaad bevruchtingstekens. Dus dat is goed, ik hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan hoor!

Groetjes, Tara

maja

raar.
je moet gewoon kwartelopfokvoer of eivoer(ze zijn niet keuskeurig) gemalen geven totdat het door een zeefje kan en dat moet  je in het dekseltje van bv een confiturepotje leggen en zo'n zelfde potje met een beetje water. hoe oud is het. het kan ook nog moe zijn. de kans is wel redelijk groot dat sommige het niet overleven omdat ze te zwak zijn maar bij mij overleefden meer dan de helft.
ik hoop dat ik nu jou eens geholpen heb.
maja

Tara

Hoi Maja,

het is nu zijn 2de dag hier op dit wereldje, hij zit onder een warmtelamp en is heel actief :-). Je moet maar eens kijken bij het forum hier bij 'Andere dieren' en dan 'Kwartelbaby'. Der staat een foto en dergelijke :-).

Thx voor je hulp!

Groetjes, Tara

maja

heel graag gedaan ;),
ik ben je trouwens men hulp verschuldigd.
ik vrees dat mijn valkjes niet meer zullen uitkomen, ik hoop er nog op, maar...
maja

Tara

Hoi Maja,

vanaf wanneer liggen de eitjes onder de broedmachine?? Ik weet niet echt de data.

Hier is het kwarteltje dood ... Maar heel erg bedankt voor je hulp, de volgende keer (als die komt) zal ik weer wijzer zijn :-).

Groetjes, Tara

maja

rond 21 april, maar ze zullen niet meer uitkomen.
och, zo jammer voor jou kuikentje, volgende keer beter! ;)
groetjes maja

Marije

Ah, wat jammer zeg!
Maar heb je meerdere eieren in de broedmachine zitten en weet je daarom niet wat eruit komt?
Ik vatte het niet helemaal!..... :D
Groetjes,

maja

ja der lign een heleboel kwarteleieren en die 2 valkeitjes.
ik hoop nog altijd dat ze uitkomen maar ik denk het niet.
zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer spijtig ??? :( :-[ :-/ :'(
maja

maja

vraagje: zouden die eitjes nog kunnen uitkomen? waarschijnlijk niet. en als de temperatuur voor een paar uurtjes even daald is dat erg?
want er was 1 warmtelamp uitgevallen.
laten we hopen... :D