28 maart 2024, 11:36:30

Bang valkje tam maken

Gestart door Cheeks, 18 september 2018, 11:18:56

« vorige - volgende »

Cheeks

Hallo,
Ik heb nu ongeveer 3 en een halve maand een valkparkiet van 2 en halve maand oud. In de eerste paar weken heb ik hem rustig aan mijn hand en mij laten wennen omdat ik merkte dat hij handen heel erg eng vond. Toen langzaam voer gaan aanbieden wat hij met moeite aan nam (heb allee geprobeerd) en als hij mijn hand zag begon hij met happen naar mijn hand. Heb de stappen op het dorum gevolgd maar hij blijft bang. Het lijkt we of hij geen vertrouwen heeft in handen dit heeft hij als simds ik hem gehaald heb bij de kweker. En ik ben nu echt te einden raad en weet echt niet hoe ik verder moet gaan met het tam maken. Als hij mijn hamd ziet hapt hij ernaar en wilt hij bijten hij blaast er ook naar heeft iemand tips hoe wij onze weg naar het tam maken kunnen vervolgen en zijn vertrouwen terug te winnen en het happen tevlagen stoppen? Ik heb zowat alles gelezen en geprobeerd (wat positief was) hij is trouwens wel kortgewiekt.

Hellen

Lin

Hoi,

Is het mogelijk om een filmpje op Youtube te plaatsen en die link hier te plaatsen? Lastig om zo te beoordelen. Hoe is het gedrag buiten de kooi. Vlucht ie dan altijd van je? Het blazen en wat happen is op zich niet erg. Dan kan je met trosgierst tegen zijn bek aanhouden en kan hij daarin happen. Als ie dan niet wegvlucht dan kan je het tegen zijn buik aan wrijven en kijken of dat mag. Mag dat?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)