28 maart 2024, 23:54:38

Vererving kleuren

Gestart door Elf, 12 september 2018, 18:05:44

« vorige - volgende »

Elf

Ik heb sinds kort 4 valkparkieten. 2 bont opaline (uit bont opaline ouders) en 2 luntino (uit 2 lutino ouders).
Van de geslachten ben ik niet zeker.
Als ik deze vogels laat kweken (niet broer/zus) wat zou hier dan uit kunnen komen?

Lin

De lutinos zijn meestal poppen. Twee rooodogen raad ik af om samen te houden ivm het krijgen van dunne bevedering. Je zou er dan alleen wildkleur en opaline poppen uit krijgen met een bont opaline x lutino als dit het enige is dat je van ze weet. Heb je fotos van ze en van de ouders?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Elf

Geen fotos van de ouders, jongen zien er hetzelfde uit als de ouders. Ik wil ook geen lutinoxluntino kweken. Dus hopelijk zijn dat dan inderdaad 2 poppen. De vader was echter ook lutino.

Lin

Hoi,

Als de vader lutino is en de moeder niet dan zijn de lutinos poppen. Je hebt niet twee bont opalines. De andere zonder gele kuif en slagpennen is nl een gewone opaline. Je kan de veren van de bont opaline opsturen om te testen op geslacht. Ik zelf stuur altijd naar Frankrijk toe dan heb je binnen twee weken uitslag: https://www.mybirddna.com/?affiliates=45c48cce2e2d7fbdea1afc51c7c6ad26

Maar waren de ouders van de bont opalines beide opaline?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Elf

Van mijn lutinos waren beide ouders lutinos. En van de bont opaline waren beide oudes bont opaline (zover ik kon beoordelen ::) )

Elf

Nieuwe fotos

Lin

Ach jeeh aparte keuze van de kweker om twee roodogen zo samen te houden. Hopelijk hebben die van jou geen grote kale plek achter de kuif? Maar ze kunnen dan inderdaad man of pop zijn. Maar waarom koopje verwante vogels en niet losse vogels bij wat kwekers?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Elf

Ik wil er niet echt mee kweken, maar een nestje van een geparelde en een lutino zou ik wel leuk vinden. Ik wist toen nog niet dat die lutinos beter niet als stel kunnen. Nou was ik so wie so niet van plan om de verwanten te kruisen hoor, die eieren gaan dan gewoon weg. 1 lutino heeft wel een kleine kale plek, de andere niet.

Lin

Ja opaline en lutino kan zeker samen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)