Valk geeft witte balletjes over, vogel kotst witte balletjes

Gestart door Bonnie, 26 november 2018, 16:19:46

« vorige - volgende »

Bonnie

HELP heeft iemand dit meegemaakt?

Skippie 1 dag ziek (oogjes dicht en niet eten) en volgende dag niets aan de hand. Een week later Kiki ziek (oogjes dicht, niet eten en water poep) en ik kom in de middag thuis zie ik haar water overgeven en daarna hard met het hoofd schudden en vliegen er allemaal kleine witte balletjes uit. Zo groot als een speldenknop en de vorm van mini balletjes uit een poef. Hard en stinken niet. Ze heeft geen rare dingen gehad en nergens aan geknabbeld.

In de avond eet ze alweer en vandaag niets aan de hand. Diaree bijna over. Mijn broer en zus zijn beide dierenarts en hadden dit nog nooit gezien (filmpje gestuurd, wonen in Engeland). Zag geen wit spul in de bek dus geen ontsteking. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn geweest? Ze gedraagt zich alsof er niets aan de hand is maar ik kon wel janken gisteren.

Via google heb ik slechts 1x dit verhaal gelezen en ben dus benieuwd wie dit ook heeft meegemaakt. Ik heb multi vitamine gekocht om in het water te doen

Lin

Mag ik vragen waar je woont? als dit nl vaker voorkomt dan even kijken bij de vogelartsenlijst. Het kan door verkeerd eten komen, aangeleerd gedrag en infecties . Ik neem aan dat je alles controleert waar ze aan eet?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bonnie

ja ik controleer wat ze eet... ze is weer helemaal gezond en de poep begint al weer wat dikker te worden... Maar ik zou toch wel vast graag een adres hebben van een vogelarts hier in de buurt. Mocht dat ooit nodig zijn dan hoef ik niet in paniek op zoek. Waar kan ik dat vinden?

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bonnie

oh sorry woonplaats vergeten te noemen. Zwolle.... heb de lijst gevonden en er zijn er een aantal niet zo heel ver weg heb ik gezien. Helaas die in Wezep op 15 minuten rijden een stop van dieren

valkparkiet80

Zelhem is een echte aantrader. Hele goede ervaringen mee en super aardige en behulpzaam.

Lin

Wat bedoel je met Helaas die in Wezep op 15 minuten rijden een stop van dieren?

Want ze kunnen prima lange afstanden in de auto. Ik rij soms wel 3/4 uur om vogels te halen. Maar hoe gaat het nu?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bonnie

De dierenarts in Wezep neemt geen nieuwe klanten/dieren meer aan omdat ze te vol zitten. MAAR het gaat weer helemaal goed met beide vogeltjes alsof er nooit wat gebeurd is. Dus wat het is geweest? Ik denk een soort griepje ofzo. Maar ben blij dat alles goed is. Voor de zekerheid geef ik elke dag wat vitamine druppeltjes door het eten (voor vogels)

Lin

Fijn dat alles goed is. Elke dag druppels hoeft niet als je groente geeft en een beetje fruit. Teveel vitamines is ook niet goed. Maar je ebnt toch geen nieuwe klant als je gewoon voor een spooedafsprak komt


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)