29 maart 2024, 15:30:05

hoe hard kunnen valkparkieten bijten

Gestart door Robbe, 24 april 2004, 12:45:39

« vorige - volgende »

Spunky


sigcorp

hey met erik

ik heb nu mijn valkparkiet 2 dagen en hij is 10 weken oud,
hij accepteerde ons huis meteen en kon ook meteen vers voer en drinken in zijn bak doen terwijl hij gewoon bleef zitten,
steeds mijn hand een stukje dichter bij hem en hij accepteerde dat, toen ging ik hem trosgierst bij zijn mond en hij begon te eten.
steeds deed ik mijn hand steeds dichter bij zijn mond en nu kan ik al 1 plukje trosgierst tussen mijn vingers aan hem voeren, dat vind ie ook oke maar nu wil ie niet op mijn hand zitten want als ik zijn buikje aanraak haalt ie uit naar mijn vinger met een kefje ik probeer ook zonder trosgierst maar dan geeft ie ook een kefje en probeert ie uit te halen, ik ben bang dat ie mij dan hard wil bijten,

wat kan ik nu het beste doen.

corien

vooral niet je hand weg trekken dan krijgen ze het idee dat het helpt als je dat doet en waarschijnlijk zullen dat ook waarschuwings pikjes zijn dus niet teveel aan storen en gewoon verder gaan hoe je nu bezig bent  ;D

sigcorp

okee hij pikt nu niet meer maar hij wil ook niet op mijn hand zitten, hij gaat snel heen en weer lopen en springt naar beneden van zijn stokje op de tralies

wat kan ik daaraan doen

elmo

Hard genoeg om het te laten bloeden maar al mijn valkjes doen of ze bijten en bijten dan niet. Ze tikken als ze boos zijn met hun snavel tegen mijn hand maar bijten doen ze niet.

Dus verwar deze 'reactie' niet met bijten.





Robbe

Ik heb het nu wel al ontekt van een jong niet doorbijten ;D
groetjes Robbe

Paauwtje

Mijn valkjes bijten wel eens.
Als je dingen wilt die hun niet willen dan bijten ze.
wanneer je je hadn wegtrekt hebben ze gewonnen en zullen ze het vaker doen.
ga dus gewoon verder met wat je van plan was.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

tamara

ze kunnen heel erg hard bijten.
Heb sinds 1 dag 2 valkparkieten. de valk van 9 weken oud beet me keihard door toen ik haar uit de loper wilde halen om haar in de kooi te zetten. :'( Bloedde behoorlijk
Heb nu dikke rode vinger die behoorlijk pijnlijk is, maar ja kan gebeuren

groetjes tamara en tequila en amigo

Paauwtje

Ik ben echt nog nooit tot bloedens gebeten
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer