29 april 2024, 09:53:57

tam krijgen?

Gestart door Joy4ever, 4 oktober 2006, 21:42:38

« vorige - volgende »

Joy4ever

Nou weer even een update,
Gipsy is nog steeds bangig voor handen, maar vond het zielig dat hij zijn vleugels niet kon strekken, dus 2 weken geleden een avond de kooi open gelaten en meneer durfde er niet uit. Vandaag maar weer eens geprobeerd d.m.v trosgierst p[ mijn hand uit de kooi te lokken en het lukte!!!!! Wel nog een beetje een onhandige vlieger en ik moest hem ook op verschillende plekken redden. En wat denk je, in de kooi bang voor handen, buiten de kooi, nou ja kijk maar, en let niet op dat andere monster:



Vreemd beest.....
Wel hoef ik niet te proberen met mijn andere hand bij hem in de buurt te komen, dan gaat ie heel zachtjes piepen.
Op een gegeven moment ging hij zichzelf poetsen!!!!!
Ben blij dat ik dit gedaan heb, ben weer een stapje verder...

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Riny

Hoy Joyce
Je bent niet een maar wel 5 stapjes verder gekomen , zo op de foto te zien.
Je moet maar zo denken ,de aanhouder wint.
Groetjes Riny :D

Joy4ever

Hoi Riny,
Ik weet niet of ik wel 5 stapjes verder ben gekomen, hij zat nl erg beduusd op mijn hand, zo van wat gebeurt er nu allemaal  ??? !!!!!!
Ik denk dat ie het niet erg door had, gna gna  ;D

Maar ja, het is wel erg leuk, Mike(mijn mannetje) zei meteen dat had je dus al veel eerder moeten doen. En dat terwijl helemaal nix van vogels moet hebben......

Groetjes Joyce


Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Riny

Hoy Joyce
Je valkje heeft er in ieder geval mee geleerd, dat hem niets geks overkomt op jou hand.
Dat het daar ook veilig is.
En dat hij zich in de kooi anders gedraagt, kan misschien wel met een ervaring te maken hebben, voor jij de eigenaar was.
Gewoon rustig zo doorgaan, je merkt zelf wel wanneer het genoeg is.
Groetjes Riny :D

ginny

Ik heb mijn valkje nu 6 weken, ik weet niet hoe oud zij is, maar ik ben met tam maken nu zo ver als jij.Ze eet 1 cm trosgierst uit mijn vingers, daarmee ben ik al heel tevreden, want het was best een wild valkje uit een voliere. Ik had ook  eerst geprobeerd in een kleine kooi, maar dat lukte dus niet,ze kwam volledig gestrest, en liep alsmaar in de grond van de kooi.Na verhuizing in een grote kooi werd ze veel rustiger en kon ik al met mijn hand in de kooi zonder dat ze paniekeerde .Dus in die 6 weken ben ik toch al een heel eind.
Al een week of 2 laat ik haar ook vliegen met mijn grasparkietjes, ze gaat vanzelf terug naar haar kooi, was de eerste keer wel de bedoeling niet dat ze zou los vliegen maar met haar drinken te verversen onsnapte ze uit de kooi, ze ging gezellig met de speeltjes van de aga's gaan spelen en ging vlot terug naar haar kooi. Daarom laat ik haar nu ook maar vliegen, ze is enorm braaf en maakt niets kapot, wel een heel verschil met mijn andere vogels