28 maart 2024, 18:32:02

Kuifje en Pita!

Gestart door hamstersam, 24 mei 2018, 21:31:57

« vorige - volgende »

hamstersam

Hoihoi allemaal,

Ik heb mijn lieve valkparkietjes nu 9 maanden. Ze heten Kuifje en Pita. Kuifje komt van kwekerij Sephora en doet graag truckjes om wat trosgierst te krijgen. Hij is niet zo van het knuffelen en opstappen vindt hij eigenlijk al niet zo leuk, het gaat wel steeds beter. Soms als Pita bij me zit komt hij wel gezellig bij me op mijn schouder zitten. Pita komt van een psychiatrisch patient die haar niet kon houden en is via een lang verhaal bij mij terecht gekomen. Ze is super tam en vindt knuffelen het leukste dat er is. Haar vleugels waren heel erg gekortwiekt toen ze hier kwam maar ze kan nu al helemaal weer vliegen! Ze vliegt ook graag naar me toe als ze weet dat ik iets lekkers heb.

Allebei willen ze helaas niks weten van groente, fruit, of eigenlijk iets dat niet uit standaard zaadjes bestaat.. Heeft iemand tips hoe ik dit aan ze kan introduceren? En hoe nodig is het om te switchen naar ander voer als ze nu alleen een zaadmix eten? Ik heb een keer geprobeerd te switchen maar ze willen niks van het andere voer weten.

Ik heb net gelezen hoe je fotos toevogd en ik probeer het ook maar dat is helaas niet gelukt, als het lukt zal ik fotos sturen!

Groetjes, Sam

hamstersam

ik heb de foto even in paint verkleind, dit is Kuifje!

hamstersam

24 mei 2018, 21:44:40 #2 Last Edit: 2 juli 2018, 20:37:24 by hamstersam
En Pita mijn andere lieve vogel!

Lin

Ik ben Linda van Sephora. Probeer eens fruit/groente op te hangen of in kleine stukjes aan te bieden op een schaal. Zaad kan je beste aan geleidelijk gaan mengen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)