28 maart 2024, 15:59:21

zebravinken en valkparkieten

Gestart door speeltie, 23 april 2004, 15:42:56

« vorige - volgende »

speeltie

bij mijn valkparkieten (momenteel 1 koppel) zitten een paar zebravinken, maar overdag durven ze niet rondvliegen, ze zitten altijd op de bodem, is dat normaal, of zijn ze bang van de valkparkieten? (buitenvoliere)

Tara

Hoi Speeltie,

mijn broertje heeft ook nog zebravinken gehad en uh, die waren helemaal niet bang van de valkjes, en ook niet van mijn grote duif, ze zouden daar eerder van bang zijn. Ik geloof niet dat dat de reden is hoor, volges mij zijn ze helemaal niet bang :-). Maar zebravinkjes snuffelen wel graag op de bodem, daar zaten ze hier ook best vaak.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi,
Zebravinken en valkparkieten kunnen over het algemeen wel samen gehouden worden in een ruime voliere, omdat ze beide nauwelijks agressief zijn. Zolang je geen agressie ziet tussen de soorten, lijkt het mij ook dat ze het gewoon prettig vinden op de grond, maar hou het gewoon goed in de gaten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Raikiri

Hm..... Zebravinkjes zijn zeker niet zo agressief... ze huppellen ook vaak op de grond zoals inger zei.... Ik heb ze ook gehad...ze kunnen makkelijk bij valkjes. Maar ik zou ze eruit hale als het oorlog tussen de valkjes en zebravinkjes is.

Groetjes Quynh-nhi

Cheers, Quynh & Raikiri~

speeltie

ondertussen heb ik nog wat zebravinkjes bijgestoken, en nu voelen ze zich volledig in hun nopjes.

Stijn dc

hoi

goed dat ze wat meer op hun gemak zijn. Ze gaan inderdaad goed samen die twee. Allebei nogal "verlegen" vogelsoorten.
veel succesermee!

SDC:D

Raikiri

:).. verlegen zijn ze wel ja

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~