29 maart 2024, 12:36:33

valkparkiet voor mijn rico

Gestart door Timmety, 27 april 2004, 01:31:34

« vorige - volgende »

Timmety

Hallow, heeft er iemand een valkparkiet voor mij.
GRaag een mannetje maar vrouwtje is ook goed.
Leeftijd en kleur maakt niet uit. Hoeft ook niet tam te zijn, maar niet te wild.
Ik zorg zkr goed voor hem
Tim

Lique

hoi tim,

Wij hebben nog een paar valkjes die niet gereserveerd zijn.
Maar ik denk dat de afstand naar Zwolle te groot voor je is.
bij mij zullen de jongen rgeringd zijn, en handtam.

Suzanne

Hoi,

Ik heb op het moment een valkparkietje van 3 weken oud zitten. Het wordt een bonte. Ik weet niet wat het geslacht is. Ik neem hem een paar keer per dag in mijn handen, dus zal al redelijk handtam zijn. Hij mag weg zodra hij zelfstandig kan eten.

Groetjes

Suzanne

ps: ik woon in Son bij Eindhoven

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Timmety

Hallow
Vanmiddag ben ik naar de dierenwinkel hier in Someren geweest.
Het zat me al langer niet lekker. De vogel zat daar in een heel klein hokje, kwam met zijn kop tegen de lamp. en met zijn staart op de grond.
Dus ik heb hem gekocht, of eigenlijk haar. Het is een wildkleur popje.En zit nu bij Rico.
Ze kun het al super vinden en Menno (zo heet ze (mijn moeder bedacht:P)
Maar Menno is al paar x van de stok gevallen:( Dit komt omdat de stokjes in de dieren winkel niet vast zaten en dus steeds ronddraaide als ze er op zat. Nu zitten deze stokken vast. en zit ze steeds te wiebelen..
Mja.. ze maakt het al heel geod eigenlijk:D
Groeten
tim
p.s. foto volgt

Suzanne

Hoi Tim,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje. Ben benieuwd naar de foto. Veel plezier met haar!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

gefeliciteerd met je valkje. hopelijk wordt het wat, en heb je binnenkort ook jonkies. Of heb je er al :)

SDc:D

Timmety

Hee Stijn
Jonkies zal nie meevallen, 't zijn 2 vrouwtjes:P
Maar tis nie zo'n goed begin.
Vanmorgen ging ik kijken en er lag best veel overgeefsel in de kooi. En het kwam van Menno af (zag ik aan haar bekje zaten nog wat zaadjes)
Nou heb ik het vermoeden dat Menno zoveel gegeten heeft dat ie heeft moeten overgeven.Want in de dierenwinkel had ie een klein bakje voer waar weinig inzat.
Ik heb het zelfde voer, alleen eivoer is anders en ik had er wat worteltjes en sla gegeven, dat kreeg hjij daar ook niet.
Zou het daar aanligge?
Tim

Inger m

Hoi Timmety,
was ze mager in de dierenwinkel? Anders kun je moeilijk weten of ze daar te weinig kreeg.
Ws is het ook best een overgang voor de vogel vanuit het kleine hokje ineens bij een soortgenoot in een grote kooi, dat kan ook best wat stress opleveren, maar dat geeft opzich niet als de vogel zich daarna goed weet aan te passen.

Met veranderingen van voer kun je beter voorzichtig zijn, dus nog even wachten met groente, als ze het niet gewend is en dan rustig aan opbouwen.

Nu maar even goed in de gaten houden...

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Timmety

Hoi,
Ik weet niet of dat bij jullie in de dieren winkel ook is, mar hier hebben ze van die bakjes die buiten aan de kooi hangen (geen reservoirtje eraan ofzo) maar gewoon een klein bakje waar ze de kop door moeten steken.
Dit is goed voor grasparkietjes kanaries endergelijke, maar Menno kon zijn kop er bijna niet door, en het voerbakje zat altijd maar halfvol dus kon hij er niet geod bij, en dik was ze niet.
Ze kwam hier in de kiooi en het eerst wat ze ging doen was eten.......
Mja, we zien wel.
Tim

Inger m

Hoi,
Dat is per dierenwinkel verschillend, bij sommige staan ze op de grond, bij andere hangen ze aan het gaas. Maar dat laatste is sowieso voor alle vogels niet prettig, want ze hebben graag overzicht als ze eten (in de natuur zijn ze dan kwetsbaar), en het is dan tegennatuurlijk om je kop ergens in te steken.

Maar als ze idd direct begon te eten bij jou, is dat wel een aanwijzing dat ze te kort is gekomen, normaal kijken ze de eerste dag wel een beetje de kat uit de boom. Het kan dan idd zijn dat ze niet gewend is geweest om zoveel in een keer te eten. Maar dan komt het ws wel weer snel goed...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Tim,

Normaal zal een valkje niet snel overgeven als hij eet maar het is gewoon even afwachten normaal krijgt een valkje ook voldoende te eten dus het kan wel wat je zegt.
Dat met die bakjes ben ik met je eens.
Die kunnen zelfs gevaarlijk zijn voor valkjes omdat ze met hun kopje klem kunnen komen en als ze schrikken en ze trekken snel hun kopje terug blijven ze hangen en ze kunnen zich verwonden.
Een valkje moet altijd een bakje hebben waar ie zo met zijn kopje boven kan hangen zonder eerst in een gat te hoeven gaan.
Heel veel sterkte met je valkje.

Groetjes, Paul

Timmety

Hoi,
Menno maakt het super:D
Ik heb gister al het groenvoer en eivoer er uitgehaald.. en nou alleen zijn voer...
en hij ziet er heel geod uit nou.
K ga over paar dagen eivoer er inhange (is Rico spr gek op dus...)
Mja...
Groeten
Tim

Stijn dc

CitaatHee Stijn
Jonkies zal nie meevallen, 't zijn 2 vrouwtjes:P

hoi

dat is inderdaad niet zo makkelijk dan :)

SDC:D