19 mei 2024, 06:14:16

Vraagje over Mutatietabel

Gestart door ziralioness, 20 april 2004, 17:10:35

« vorige - volgende »

ziralioness

20 april 2004, 17:10:35 Last Edit: 20 april 2004, 17:11:58 by ziralioness
Hoi Allemaal!

Die mutatietabel is super, en echt heel duidelijk. Nu heb ik echter een vraag. Ik las in de tabel:

Man             Gepareld
X
Pop              Witkop
=
Jonge Man    Wildkleur/Gepareld/Witkop                     
Jonge Pop     Gepareld/Witkop


Nu heb ik 2 vragen, waarvan 1 spliten betreft.

Vraag 1. Als de man nou een WITKOP GEPARELD is... klopt het dan dat al het gepareld door Witkop-gepareld moet worden vervangen? Of werkt dat niet zo?
En is het dan ook nog mogelijk er geparelde WILDKLEUR uit te krijgen?

Vraag 2. Kiko is een Witkop pop. Haar ouders waren een witkop (vader) en een cinnamon bonte (moeder). Hebben vrouwtjes ook splitten? Zou Kiko bijv. split KUNNEN zijn voor bont?

Alvast bedankt!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Ziralioness,

Wat vraag 1 betreft, moet je idd witkop-gepareld invoeren.

Als ik als man witmasker-gepareld invoer en als pop een witmasker, komen er de volgende dingen uit:

50% kans op : Man, witkop split voor gepareld
                      Pop, witkop gepareld

Dus is het niet mogelijk dat er wildkleur-geparelden uitkomen.

Wat vraag 2 betreft, kan je pop Kiko split zijn voor bont.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Joepie.....!!! Dank je Mariska...!

Ik zit namelijk een beetje met die arme Kiko, die nog steeds geen man heeft en wel veel behoefte heeft aan paren. Kiko is nooit echt mensgericht geweest en ik zou graag met haar kweken... misschien moet ik maar eens een witkop-gepareld mannetje voor haar zoeken... :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

20 april 2004, 20:27:19 #3 Last Edit: 20 april 2004, 20:28:25 by kolkkie
CitaatJoepie.....!!! Dank je Mariska...!

Ik zit namelijk een beetje met die arme Kiko, die nog steeds geen man heeft en wel veel behoefte heeft aan paren. Kiko is nooit echt mensgericht geweest en ik zou graag met haar kweken... misschien moet ik maar eens een witkop-gepareld mannetje voor haar zoeken... :)


Je hebt dus een beetje hetzelfde probleem als mij denk ik.

Pukkie (geparelde witmasker pop) wil ook graag paren. Ze gaat  de laatste tijd veel kippetje zitten in de buurt van Coco (de enigste man in het gezelschap), maar Coco moet niets van paren weten.
Ook Minggu heeft wel eens zin om te paren, maar daar reageerd Coco ook al helemaal niet op.

Mooie popjes in overvloed, maar paren....ho maar  :-/.

Ik moet nog ff geduld oefenen, en dan heb ik een wildkleurmannetje bij. Dan hopen dat er volgend jaar wat afgepaard wordt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Ik zou wel een bontgeparelde witmasker man willen hebben... maar ja hoe kom je daar aan???  :-/

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hoi

het klopt inderdaad wat mariska heeft verteld.

op je vraag, hoe kom ik aan een bont geparelde witmasker. Mannetjes houden geen parels, maar dat wist je wss wel, maar dan kan je mss is bij iemand van het forum informeren,of zij deze mutatie kweken.

SDC:D

ziralioness

Yep Stijn, mannen houden inderdaad geen parels, meer vererfen ze wel....  ;D Daarom zou ik graag een bontgeparelde (liefst) of geparelde man aan haar geven. Ik twijfel alleen een beetje tussen witkop of wildkleur... vind beide mooi....

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hoi

als je het snel nodig hebt, kan je natuurlijk veel sneller een wildkleur geparelde vinden, maar als je even zoekt moet de andere ook wel te vinden zijn. Ik kocht ooit een wildkleur mannetje, en zonder te weten, kocht ik een geparelde wilkleur, split voor cinnamon :). Dat was mooi meegenomen.

SDC:D

ziralioness


Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hoi

ja, das mss het beste. Het leukste is om er toevallig een tje te vinden. Veel succes met de zoektocht.

SDC:D