18 april 2024, 04:17:49

Country home

Gestart door Paul, 23 april 2004, 08:27:49

« vorige - volgende »

Paul

Hallo allemaal,

Wie kent van Vitakraft het toplaag strooisel wat country home heet?
Ik heb een zakje gekregen en dat strooi je over de gewone bodembedekking heen en daar zitten blaadjes en wilgentakjes en nog wat dingen doorheen.
Het ruikt best lekker en ze kunnen spelen met de blaadjes en de takjes zegt men.
Je hebt het in 3 soorten ik heb de bosbodem versie maar je hebt ook iets met heide en nog wat met beuken.
Misschien leuk om een keer te proberen :-)


Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Ik denk dat ze dat idd wel leuk zullen vinden, want valken scharrelen graag over de bodem en hier kunnen ze een beetje tussen zoeken. In de voliere liggen bij mij houtsnippers en ook daar lopen ze graag tussen. Maar wat kost zo'n zakje? (ziet er duur uit?)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Inger,

Ik heb een klein zakje van 1,9 liter dat is ongeveer 100 gram maar het is heel licht dus een redelijk zakje spul.
Dat kostte 1,59 dus dat valt nog wel mee vind ik.
er zit sparrenzaagsel, berkenbladeren, dennennaalden, hennepschaafsel, lijsterbessen en wilgenstokjes doorheen.
Het is de bedoeling dat je een laagje over de gewone bodembedekking heen doet en dan hoeft dat ook niet zoveel te zijn.
Ze kunnen dan lekker wroeten in dat spul :-)

Groetjes, Paul

giovanni

hellow

ow, lijkt me wel leuk voor de valkjes :) Es kijken of ze dat hier ook ergens verkopen. Ze zullen er zeker veel lol aan beleven. Ik heb bv hier in de kooi ook nog een stukje van een berkenstam staan, waar ze graag mee spelen.

grtjs

Kolkkie

Hoi Paul,

Ik heb ook zo'n zakje in huis, alleen heb ik het nog niet geprobeerd. Het lijkt mij wel erg leuk voor de valkjes, dan kunnen ze er lekker in rondscharrelen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Mariska,

Mijn broer had het in de vervoersbakjes en ik vond het lekker ruiken en het zag er erg goed uit.
Dus ik heb nu ook een zakje ik ga het de volgende ronde verschonnen proberen :-)

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Ik zal het de volgende keer ook gaan proberen.

Waar heb jij trouwens dat spul vandaan? Ik ben voor mijn zakje van 1,9 liter/100 gr 1,95 kwijt :(.

Dus het is voor mij een wat duurdere aangelegenheid.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

het lijkt me een goede bodemafwisselaar. Dus niet alleen dat strooien, maar door de rest van de bodembedekking mengen, of er boven op doen. Kunnen ze lekker in neuzen.

SDC:D

Kolkkie

Hoi Stijn,

Ik ben van plan om dat country home bovenop de beukensnippers te gooien.
Om het als gewone bodembedekking te gebruiken vind ik het wel erg prijzig worden.

Voor de prijs van 100 gram van dat spul kan je aardig wat kilo's beukensnippers halen.

Als de valkjes het leuk vinden zal ik het regelmatig halen, maar niet als voornaamste bodembedekking.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

leuk dat je dat wild oen, als bodembedekker is het nogal prijzig ja.


SDC:D

Raikiri

Een beetje prijzig maarja... als Chrissy het interresant vind wil ik het best wel proberen... Chrissy vind de bodem van zijn kooi al interresant ondat ik die hulsjes van die ehh.... pistachesnoothulsjes erin heb gegooid...

Groetjes Quynh-Nhi

Cheers, Quynh & Raikiri~

Annouschka

Hoi,

nu heb ik toch wel een vraagje: Paul jij zei dat er sparrenzaagsel en dennenaalden doorheen zaten.  Is dat wel goed voor valkjes i.v.m. het hars wat daaraan hangt?  Ik heb altijd gehoord dat je dat soort dingen niet aan je valkjes mag geven aangezien ze eraan knagen en zo de hars binnenkrijgen wat hun poepje en maagje doet dichtkleven.

Groetjes
Annouschka

Kolkkie

Hoi Annouschka,

Ik denk dat ze die dennensnippers schoon hebben gemaakt. Het lijkt mij nl. niet dat ze iets gaan verkopen dat slecht voor de vogels is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi  Annouschka,

Dennenaalden zijn niet giftig voor valkjes en daar zit ook geen hars in de hars zit bij een denneboom aan de takken en de stam.
Dus afgevallen naalden daar mogen ze gerust in pikken als je een kerstboom hebt staan.
Toen we vroeger altijd een echte boom hadden zat mijn valkje er ook wel eens in en die is nu bijna 13 dus zo erg is het niet.
De hars is op zicht niet eens zo giftig maar kleeft aan de veren zodat ze die niet meer goed schoon kunnen krijgen.
Dan komt de hars ook in grote hoeveelheden aan de snavel en dat is denk ik ook niet goed.
Een beetje is zeker niet erg als ze het binnen krijgen.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Hoi,

Ik heb vandaag de voliere schoongemaakt. Bovenop de beukensnippers heb ik een klein laagje Country Home gelegd.

Pukkie zat net lekker op de bodem te scharrelen. Vooral de kleinere takjes vind ze prachtig. De rest moet het eigenlijk nog een beetje ontdekken.
Ik zal er straks wel wat foto's van neerzetten.

Toch vind ik dat je aardig wat van dat spul nodig hebt als je een wat grotere kooi/voliere hebt. Ik heb het halve zakje al leeg, dus ik doe er dan niet erg lang over.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006