23 april 2024, 13:21:25

*~*Saffie & Snoopy*~*

Gestart door Starlet_Sabje, 23 april 2004, 04:42:33

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Hallo lezertjes!!

Ik heb sinds kort een tweede valkie drbij, Snoopy, en ben nu bij alle forumonderdelen stukken aan het typen, dat ik dacht van; ik begin maar een dagboek!!! Dus here it is! Wie zijn wij??

Starlet_Sabje (v): Sabine, baasje.. zorgt voor voer, water, schone bedjes, speeltjes en vermaak.

Saffie (m): Jonge pastelwildkleur valk. (Zie foto hieronder, tweede foto), Ongeveer 18 juni 2003 geboren, durft op handjes, hoofdjes, schouders, voeten te zitten. Is verliefd op alles met felle kleurtjes, knuffelbeertjes en voeten, speciaal voeten. (Rare valk..) Heeft als gekke gewoonte: om te niezen net als mensen doen. 'hatsjieuw' en dan het kopje naar beneden gooien!! Heeft ie gewoon zichzelf aangeleerd..skattig wel hoor!! Is verder heeel nieuwsgierig, aanhankelijk, jaloers (jaja) en gewoon lief!!

Snoopy: (m) Diepe wildkleur vlak (zie foto hieronder, eerste foto). Is nu ongeveer anno 2004 5 jaartjes jong en net bij ons gekomen. Zondag 25 april 1 week om precies te zijn. Nog niet tam..begint beetje te komen...misschien lukt het nog wel!! Tjielpt ook nog niet de meest boeiende deuntjes.. er irritante deuntjes en vooral schel..maar scheelt dat ie dat niet zo vaak doet.. en als ie al fluit..wordt ie meteen in de rede gevallen door Saf.. :D

Swinkie (v): Lief kleurdwerg-nijntje van ruim een jaar. Ook nog niet zo superlang onder ons. Heb haar 14 februari 2003 op mogen halen bij een jonge fokker. Omdat ze een scheefgegroeid pootje had kon hij niet meer met haar fokken en dus mocht ik dr gratis op komen halen! Tis hier ook veel gezelliger dan in een klein donker hokje te moeten zitten natuurlijk! Karaktereigenschappen van onze nijn...EIGENWIJS! (grommen als ze iets niet leuk vind..) < soms doet ze dat ook omdat het van haarzelf moet ofzo..maar ondertussen vind ze het dan ook wel weer fijn (bv aaien) Jaloers, als de vogels als beloning een zonnepitje (nootje) krijgen, staat ze meteen vooraan in het hok om er ook 1 in ontvangst te nemen (uiteraard met een klein grommetje erbij)..verder...lekker lui op een kussen bij ons op de bank liggen..wat een leven!

Gonzo (v): dwerghamstertje, bij ons gekomen op 19 november 2002, ter ere van mijn verjaardag! Ze kreeg er later nog wel een vriendje in een ander hokje erbij, Smeagol (v) ook een dwerghamstertje..maar helaas is Smeagol op 24 december 2003 overleden. De leeftijd van Smeagol was ons ook niet bekend omdat wij haar over namen van andere mensen. Smeagol heeft toch bijna een jaar bij ons mogen zijn! Gonzo slaapt verder veel, voor 'beschuit' komt ze eruit...(gerommel in dr kooi..kijkt eerst of het voedsel is...) In de avond rent ze wat rondjes in dr radje en als het dr allemaal niet bevalt, knaagt ze tot ze een ons weegt aan dr traliesjes.. Eet verder alles..veelvraatje.. ;D

Oh ja.. have to mention: we hebben ook nog visjes. 2 Goudvissen! Zijn hier gekomen toen wij ons intrek in het huidige huis namen..das ongeveer....uhhm....anderhalf jaar? Ja geloof het wel.. en ze leven nog steeds!!  ;D

Verder wonen wij allemaal samen met Daniel, Starlet_Sabjes vriendje!  ;) Karaktereigenschappen: hahahhaa....nah...laten we zeggen dattie net zo eigenwijs al Swinkie is en zegt dat ie niet zoveel om beesjes geeft, maar ondertussen kannie gewoon niet meer zonder!! maar is wel heel lief!

Zo... dit was dan ons voorstelberichie..Veel leesplezier!!!

Starlet_Sabje

Ik heb net mijn voorstelverhaaltje getikt.. zo te zien een heeeel verhaal.. Ik zal morgen verder gaan met wat er allemaal is gebeurd de afgelopen dagen! (tis nu wel heel laat...) Doeidoei!!

Starlet_Sabje

Zo!! Eindelijk eventjes tijd voor ik ga slapen! Met Saffie en Snoopy gaat alles prima. Snoopy is hier een week (gisteren een week geleden dus)! Snoopy kwam aan in een smal, wel redelijk hoog kooitje, maar kon er zijn vleugeltjes niet supergoed in strekken. Saffie was al in het bezit van een supergrote kooi die ook onder het kopje 'kooien staat'... ach.. ik zal hem straks wel hieronder plaatsen. Maar Snoopy kon niet in dat kleine hokkie blijven zitten en dus verhuisde Snoopy twee keer in een week! Snoopy kreeg een kooi van 86 cm hoog, ongeveer 58 lang en 36 breed, ietsje groter dan die van Saffie! Lekkere ruimte dus! Heb er afgelopen zaterdag lekker veel leuke speeltjes voor in gekocht, al moet dat wel wennen!! Snoopy pikte erin, maar alleen omdat het even met klimmen in de weg hing! Haha! Toen Snoopy overhuisde van kleine naar grote kooi, moest ie natuurlijk eventjes echt los in de kamer!! Ik had het kleine kooitje op zijn kant gelegd zodat ie uit de bodem kon kruipen zeg maar..  Snoopy snapte het alleen niet.. hij probeerde nog op de verticale zitstokjes te klimmen. Dus haalde ik deze er maar uit.. toen begreep hij het! Hij was los!! Maar vliegen konnie niet.. Hij deed wel pogingen op te stijgen, maar lande daarna meteen met een klein 'plofje'. Arme SNoopy! Misschien als ie wat tammer wordt en vaker eruit mag, het toch nog wel komt! Saffie vindt Snoopys kooi errug leuk om erop te klimmen, er bovenop te zitten en af en toe een vaag oogje op Snoopy te gooien... wat is dat? Wie ben jij? Terwijl Snoopy juist zn bekje wijd open heeft en pikt wanneer Saffie voorbijklimt...  :D Maar met de dag went hij wel. Snoopy maakt nu zelfs wat meer geluidjes! En de training is echt begonnen voor het tam maken...(wie weet..met zijn 5 jaartjes...) Wordt vervolgt!!

Starlet_Sabje

HOERA!! Vandaag is Saffie officieel helemaal een mannetje geworden! Hij is zijn laatste twee lange pen-veertjes van de staart met gele zebrastreepjes kwijtgeraakt!

Snoopy is nog niet geheel hopeloos.. ik kan al redelijk dicht met mijn hand bij hem komen maar na een poosje klimtie toch weer weg. Soms ga ik er met mijn hand rustig achteraan.. want hij haalt soms zulke gekke dingen uit: hij kan dus niet vliegen en dan gooit hij zich dus soms maar gewoon achterover naar de bodem! Praatjes heeft ie nu steeds meer in zijn kooitje.. Saffie is er op het moment uit en fladdert soms op mijn scherm en soms op de bank...vermaakt zich dus wel! Helaas hebben we op dit moment geen fotocamera....binnenkort wel weer!! hihi...ik zit nu soms met de cursor bij zijn pootjes..helaas...het is niet te eten! :D

Starlet_Sabje

ZIjn we weer! En vandaag hebben Saf en Snoop weer een mijlpaaltje behaald! Ze hebben net zoals je hieronder zometeen kan zien, bij elkaar in de kooi van SNoopy gezeten. Af en toe een klein pikje in de rug van Saffie door Snoopy, maar verder ging het perfect! Saffie verkende de kooi al goed.. terwijl Snoopy nog steeds op zijn stokje voor zich uit aan het staren is.. Mijn idee was juist ze bij elkaar te doen, zodat Snoopy zou zien dat Saffie mijn hand niet eng vindt.. misschien haalt het na een paar keer wel eens wat uit!?!?!
Wie weet! Ik ga nu snel de foto toevoegen! :-D

Starlet_Sabje

Poging.. hoop dattie te zien is...

Starlet_Sabje

7 mei 2004, 02:52:38 #6 Last Edit: 7 mei 2004, 03:02:24 by Starlet_Sabje
WAAAAAH zie onderstaande foto's!!!!!





Aangezien Snoopy elke keer zelfmoordpogingen deed als ik hem in de kooi met mijn hand benaderde (hij kan niet vliegen en gooide zich gewoon achterover en ketste echt met een KNAL tegen de bakjes aan en brak zowat zijn nek), dacht ik dus: dit gaat nergens naar toe.. het enige wat scheelde is dat hij wel accepteerde soms dat ik zijn ene pootje vastpakte en zijn ene pootje op mijn hand had zitten.. GOED! Wat ik dus dacht: ik laat hem wel los! Vliegen kannie toch niet.. hoogstens wat gefladder zodat de intentie er wel is! Toen sloot ik hem op de grond in tussen mijn hoofd, armen en handen en zo zat ie binnen de kortste keren op mijn hand en een beetje gepik hoort er nog bij he? (Stelt toch niets voor!) Maar dit valt me super mee voor een vogeltje van 5 jaartjes jong! Toch? Wordt wederom vervolgd!!!  ;D

Oh ja! nog een nieuwtje: Saffie heeft een nieuw deuntje: 'Heb je even voor mij' hahaha!!!!!