23 april 2024, 18:37:58

Vermist Gemert 30-7-2018

Gestart door 3birds, 30 juli 2018, 14:55:54

« vorige - volgende »

3birds

30 juli 2018, 14:55:54 Last Edit: 30 juli 2018, 21:16:37 by Lin
Vermist in Gemert sinds vanmiddag 30-7-2018, 13:45 ongeveer.
Jonge vogel, net opgehaald maar ontsnapt tijdens het overzetten in de buitenkooi.
Grijsbruin met vaag oranje vlekje op de wangen.

06-25457074

Lin

Hallo,

Goed dat je je vogel hier hebt gezet. Heb je ook al aangemeld bij www.amivedi.nl ? Want dan kunnen we die ook nog erbij vermelden ook op andere paginas.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Heb je misschien een foto ergens staan of kan je die anders mailen naar info@hobbykwekerijsephora.nl? dan zal ik die erbij zetten als het jou niet lukt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

3birds

7 augustus 2018, 22:49:49 #3 Last Edit: 7 augustus 2018, 23:05:32 by 3birds
Hoi Linda, nee, helaas geen foto.
Ik had de vogels net 10 minuten dus nog geen tijd gehad om een foto van te maken.
Het ging allemaal zo snel. Later bleek het een kooitje te zijn voor een kat en het deurtje was dus veel te groot (20x20 cm) en als je je hand omlaag doet om de ene te blokkeren/pakken dan piept de ander vlug door de vrijgekomen opening.
Het was te lang geleden dat ik vogels uit het reis kooitje over heb gezet in de buitenkooi.

Net een melding gemaakt bij amivedi.
nr  1370432


Bosje

Deze is 4 augustus gevonden, had jouwe ook een te lange snavel?

Bosje


3birds

Nou dat is een goede vraag, van die te lange snavel.Mijn zwager had ze opgehaald en eerlijk gezegd is me dat niet opgevallen. Nou waren ze net uit het nest, een week of twaalf?? Kunnen ze dan al zo'n lange snavel hebben? Ik weet het niet.
Als ik verder de kleuren kijk lijkt hij wel behoorlijk op de vogel die ik nog heb.

Vandaag is er nog een gemeld,   meldingid=1370503  maar dat is zo'n slechte foto dat kan ik weinig op zien. Weet wel nog dat ik ze niet erg kleurrijk vond maarja, ze waren nog jong, misschien moest dat nog komen.

Valt me nog mee dat er zoveel gevonden worden.

Lin

Die jij opnoemt is een witmasker en zal nooit rode wangen krijgen.

Heb je nergens een foto op je telefoon van je valkje of misschien heeft de kweker die nog?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bosje

Ik zou even contact opnemen met Amivedi mbt dt gevonden valkje met die lange snavel, wellicht kan je gaan kijken of foto's naar de kweker sturen om te zien of het jouwe is. De melding van het gevonden valkje is: https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1369808

3birds



Dit is het broertje of zusje van de valkparkiet die is weggevlogen. Deze heeft nu veel meer kleur dan 10 dagen geleden toen ik ze net kreeg. Foto net genomen.
Je ziet dat deze een normaal formaat snavel heeft dus zal die weggevlogen is ook  een normale snavel hebben gehad, lijkt me.

Bosje

Nee hoor, snavel kan per vogel verschillen, sommige groeien sneller als bij anderen en wellicht is het de kweker niet opgevallen, t is in ieder geval dezelfde mutatie de vermiste en de gevonden

3birds

Ik zie net dat het Valkje met lange snavel geringd is en dat is die van mij niet.
Dan zal hij het dus niet zijn, helaas.

We kijken verder.

Bosje

wij kijken mee! Wordt trouwens even lid van mijn groep: valkparkieten vermist & gevonden dan kunnen we je taggen als er eentje gevonden wordt die een match zou kunnen zijn