Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 10 Februari 2012, 09:24:29
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Algemeen
| |-+  Vakantie oppas (Moderator: moonwitch (diana))
| | |-+  Informatie: Vakantietijd
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print Omlaag
Auteur Topic: Informatie: Vakantietijd  (gelezen 10346 keer)
Lique
Opper valk
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

Šockatiels

Informatie: Vakantietijd
« Gepost op: 22 April 2004, 21:52:06 »

Hoi allemaal,

Het is weer bijna vakantie tijd.
Heb jij al bedacht waar je valkje(s) heen gaat?

Hier kan je onderling wat regelen.

Wie biedt zich aan om op valkjes van andere forumleden te passen?

Of heb jij een oppas adres nodig voor jouw valkjes?
Stijn dc
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Man

Re: Vakantietijd
« Antwoord #1 Gepost op: 23 April 2004, 00:10:35 »

hoi

goed initiatief lique, om dit deel op te starten. Ik heb al meerdere malen gemerkt dat er mensen zijn die geen oppas vinden. Nu kunnen ze mss makkelijker in contact komen met elkaar.

SDC:D
Marianne
Moderator
Valkparkiet
*

www. valkparkiet.com is een fantastische site.

« Antwoord #2 Gepost op: 23 April 2004, 15:15:44 »

Hoi,

Wij gaan dit jaar niet op vakantie.
Dus bij deze ben ik beschikbaar als oppas adres voor je valkje(s).
Ik ben woonachtig in noord-brabant en wel in het mooie plaatsje Dongen.

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!
johnny
Gast

« Antwoord #3 Gepost op: 24 April 2004, 12:13:11 »

hoi
dit word onze eerste vakantie sinds we koko hebben.
hij is nog geen jaar oud,heel erg tam en praat veel.
hij is meer buiten zijn kooi dan er in..mee eten..douchen...etc.
welnu het volgende: we durven hem eigenlijk niet alleen te laten (we zijn echt bang dat hij dood zou kunnen gaan)trouwens we zijn met z,n allen ook heel erg aan hem gewend.
dus hebben we besloten om hem mee te nemen naar kroatie deze zomer.ik weet echt niet of dit wel verstandig is maar het lijkt ons beter zo dan om hem alleeen te laten.is er iemand die ervaring heeft met z,n valkje op vakantie? zo ja dan zie ik uw reaktie met belangstelling tegemoet.
mvg. johnny
Raikiri
Valkparkiet

Raikiri <3

« Antwoord #4 Gepost op: 24 April 2004, 14:57:15 »

Hm.... goed onderwerp Lique. Wij gaan dit jaar waarschijnlijk naar Vietnam.. moeten dan nog een oppas regelen voor Chrissy en de kreeftenfamilie.. wij hebben waarschijnlijk al iemand voor Chrissy.. hoop dat ie dan ook verstand van kreeften heefd :-/

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~
suus
Valkparkiet

mijn eerste nest!!

« Antwoord #5 Gepost op: 24 April 2004, 15:02:49 »

hallo Johny,
Ik zou zelf mijn valkjes nooit meenemen op vakantie. Het is een lange rit in de auto, wat waarschijnlijk veel stress oplevert voor je valkjes. Tevens is het daar heel ander weer, waar ze ook aan moeten wennen. Je gaat daar zelf ook weg, leuke dingen doen, en dan zit je valk nog alleen. Wanneer je met de tent gaat, kan het binnen ook erg warm worden. En wat doe je als er wat mankeert aan je valk? Spreek je de taal goed genoeg om een dierenarts te zoeken en goed uit te leggen wat er aan de hand is. En dan het water, is dat het zelfde als hier in Nederland. Maar dan is je valkje misschien net gewend (of erger nog: nog niet eens gewend) en dan moet hij alweer een lange reis terug maken naar Nederland.
Vakanties zijn voor valkjes nooit leuk, maar beter hier in Nederland met een oppas en wellicht wat minder aandacht dan meenemen naar Kroatrie. (is mijn mening)
groetjes suus

Groet
Suus

Mijn liefste Chico
Stijn dc
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Man

« Antwoord #6 Gepost op: 24 April 2004, 15:10:31 »

hoi johhny,

ik denk dat suus gelijk heeft. Een valkje mee op reis nemen kan leuk zijn, maar het is tevens ook om problemen vragen. Er zijn zovee ldingen waar je op reis rekening mee moet houden. DUsik zou gewooneen leuke oppas zoeken voor je valkje.
SDC:D
Lin
Moderator
Valkparkiet
*

valkparkiet.com

« Antwoord #7 Gepost op: 24 April 2004, 17:04:16 »

Ik wil mij wel aanbieden als vakantie oppas. Zelf heb ik ook twee valkjes en allemaal andere dieren. Ik pas vrij regelmatig al op dieren op knaagdieren, konijnen en vogels. Dus mocht je geen adres hebben voor je dieren dan kunnen ze bij mij gebracht worden. Ze mogen vaak losvliegen en ik geef ze aandacht genoeg. Ik vraag er wel 2 euro p.d. voor en ze moeten wel bij mij gebracht worden. Voor knaagdieren is het 10 euro p.w. per dier. Meerdere dieren natuurlijk een andere prijs. Ik woon vlakbij Den helder dus in het noorden van Noord Holland.

Groeten,Linda

suus
Valkparkiet

mijn eerste nest!!

« Antwoord #8 Gepost op: 24 April 2004, 17:40:12 »

hallo Johny,
Ik zou zelf mijn valkjes nooit meenemen op vakantie. Het is een lange rit in de auto, wat waarschijnlijk veel stress oplevert voor je valkjes. Tevens is het daar heel ander weer, waar ze ook aan moeten wennen. Je gaat daar zelf ook weg, leuke dingen doen, en dan zit je valk nog alleen. Wanneer je met de tent gaat, kan het binnen ook erg warm worden. En wat doe je als er wat mankeert aan je valk? Spreek je de taal goed genoeg om een dierenarts te zoeken en goed uit te leggen wat er aan de hand is. En dan het water, is dat het zelfde als hier in Nederland. Maar dan is je valkje misschien net gewend (of erger nog: nog niet eens gewend) en dan moet hij alweer een lange reis terug maken naar Nederland.
Vakanties zijn voor valkjes nooit leuk, maar beter hier in Nederland met een oppas en wellicht wat minder aandacht dan meenemen naar Kroatrie. (is mijn mening)
groetjes suus

Groet
Suus

Mijn liefste Chico
Andrea
Valkparkiet

« Antwoord #9 Gepost op: 24 April 2004, 21:05:54 »

Hallo,

Goed idee dat je je hier kan opgeven voor als je een oppas nodig hebt voor je valkjes als je op vakantie gaat of als je je wilt opgeven om op iemands valkjes wilt oppassen.(ik  studeer en woon klein dus ik heb er niet de ruimte voor)
Ik ga zelf soms wel een weekendje weg of op vakantie en dan kan ik mijn valkje bij mijn ouders laten, daar heb ik een grote kooi en alles wat ze nodig heeft. Da's ook handig want ik kom vaak bij mijn ouders en dan kan ik mijn valkje mee nemen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle
giovanni
Gast

« Antwoord #10 Gepost op: 25 April 2004, 00:48:36 »

hellwo lique Smiley

echt een tof idee van je om 'vakantie oppas' hier op de site te plaatsen Smiley Echt wel handig. Wink

grtjs
ziralioness
Valkparkiet

« Antwoord #11 Gepost op: 26 April 2004, 18:38:34 »

Hardstikke goed! Mocht er iemand deze zomer behoefte hebben aan een valkjesoppas in het Noorden des lands, dan hoor ik dat graag. Ik krijg waarschijnlijk dit jaar al 2 logeertjes (een gepareld-bonte man en een wildkleur man, van mijn vriendin) en er is nog wel een plekje voor nog een paar. Smiley

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...
Pucky
Gast

« Antwoord #12 Gepost op: 26 April 2004, 19:46:51 »

Hallo,

Het is inderdaad een goed idee. Wij gaan op vakantie de tweede week van de bouwvak. En misschien ook wel de 3 week. Daarvoor en daarna hou ik mij wel beschikbaar. Ik vindt het wel leuk om op andere valkjes te passen.

Groetjes,
Hester en Pucky
Raikiri
Valkparkiet

Raikiri <3

« Antwoord #13 Gepost op: 27 April 2004, 23:42:53 »

Ik wil misschien ook wel op een paar andere valkjes passen..... Gaat alleen moeilijk omdat Mijn vader niet echt van schreeuwende dingen houd

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~
marleen Vanden Driessche
Gast

« Antwoord #14 Gepost op: 28 April 2004, 14:51:07 »

Ben je opzoek naar een oppas voor je klein huisdier, ik heb een redelijk voorstel.
Mail mij, en je ontvangt alle info.
regio Aalst.

vriendelijke groeten
Marleen
Pagina's: [1] 2 3 Print Omhoog 
« vorige volgende »