19 maart 2024, 05:42:03

Jong dikke kont

Gestart door Kempen5, 18 juli 2018, 17:19:04

« vorige - volgende »

Kempen5

Hallo, van de 6 eieren heb ik inmiddels 1 jong van 2,5 week oud. Groeit als kool.. maar merk wel dat de ouders minder op t nest blijven nu, s dat normaal? Ook til ik t jong elke dag even op, s dit goed of niet meer doen. Het s n buitenvolière. Het jong is oké en levendig. Het heeft wel n hele dikke kont...hoort dit. De krop s ook niet continu vol, hoort dit ook?
Dit s voor t eerst allemaal voor mij, vandaar.
Grtjs Kemp ::)

Lin

ze blijven tot 4weken gemiddeld in een blok. Ouders gaan er zeker vaker vanaf want het jong wordt ook te groot om op te zitten. Heb je een foto van het jong?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kempen5

Oké, ja heb een foto maar weet niet hoe ik m erop krijg....effe nagaan

Lin

Via bijlagen en andere opties onder je bericht. En anders misschien ergens anders openbaar zetten?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kempen5

het lukt me niet om de foto's te verkleinen. Vanmorgen weer gekeken, vogeltje doet het goed nu ruim 2 weken oud. Als ik m er elke dag even uit haal om te paar seconden te aaien , kan dat kwaad?!?

Lin

Nee hoor dat kan prima. Wel zo dicht mogelijk bij de grond vasthouden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kempen

Inmiddels is het jong weer wat ouder, en groeit erg goed. Haal m er elke dag paar tellen eruit, vast. Ik vind nog steeds dat ie een dik achterwerk heeft. Poept een jong toch wel zeker?!?. Vind wel drolletjes in blok, maar ook van ouders natuurlijk. Ik neem aan als tie verstopt zit dat t jong niet nu nog steeds leeft.
Over 2 dagen is tie 3weken oud.
Fijne dag , Mirjam

Lin

Ja hoor dat komt wel goed. Vaak als je een koude hand hebt poepen ze wel. Let er wel op dat ze met 4 weken oud gaan vliegen dus dat je goed oplet dat ie niet wegvliegt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Het dikke achterwerk is heel normaal bij jongen. Het eten gaat via de krop richting de kont zeg maar zodat deze dik lijkt.
Klik op het plaatje voor onze site!