28 maart 2024, 19:16:19

Voor het eerst een valkparkietje

Gestart door Rambo, 16 juli 2018, 21:08:15

« vorige - volgende »

Rambo

Hallo, wij hebben sinds 3 dagen een jonge valkparkiet. De tweede dag wou hij al uit mijn hand trosgierst eten en begon te spelen en geluid te maken, maar vandaag ontsnapte hij plotseling uit de kooi en vloog tegen het raam. Ik heb hem weer kunnen pakken en rustig in de kooi gedaan en zoals het nu lijkt is alles wel goed want hij heeft zich wel goed bewogen en gegeten maar hij zit nu toch wel erg stil en speelt niet en maakt ook geen geluid. Moet ik me daar zorgen om maken of is dat normaal en wanneer zal het dan weer wat beter gaan als er niks ernstigs is? Wij hebben voor het eerst een valkje dus voor ons is ook alles nieuw. 

Lin

Hoi,

Altijd als je de deur open doet om tam te maken dan de gordijnen maar dicht doen. Slaapt ie veel nog. Ik zag een beetje laat je bericht, sorry.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilco

Hi

Ik heb het zelfde gehad met een valkparkietje.
Dat hij een aantal dagen stil is, is  niet zo erg. Hij moet echter wel genoeg eten en drinken. Dat deed ( rocky ) bij mij wel.
Niet veel later was hij weer luid en duidelijk aanwezig.

Ik heb op een gegeven moment heb ik de kooi open gezet. En hem laten beslissen wat hij wil doen. Het heeft even geduurd maar op een gegeven moment kwam hij uit zich zelf naar mij toe en heeft zich laten aaien. Sinds dien heeft de kooi niet meer dicht gezetten.
Dit is misschien verkeerd geweest maar ja.  Voor mij heeft het gewerkt.

Jammer genoeg iets te goed want hij is weg gevlogen terwijl hij op mijn schouder zat naar buiten gevlogen. Ik heb hem daar na niet meer kunnen pakken.

Geef je valkparkiet de tijd. Rocky was ook heel agressief naar mij toe in het begin. Maar als je hem laat doen wat hij wil komt hij vanzelf naar je toe.

Succes

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)