19 maart 2024, 03:34:30

Nestblijvers

Gestart door Wolfe, 8 juli 2018, 22:07:45

« vorige - volgende »

Wolfe

Had een vrij groot nest, maar liefst 9 kuikens waarvan 1 helaas het niet heeft overleefd Maar van dit nest zitten twee valkjes wel vrij lang in het blok. Ze zitten beide al volledig in de veren, maar maken nog geen aanstalten om uit te vliegen. Kan dit kwaad? Raken de ouders niet uitgekeken op de twee? Wat is wijsheid in deze?

Lin

Hoi,

Ik wil je wel een tip meegeven door de eerste 5 eitjes een volgende keer te markeren zodat nieuwe dan weggehaald kunnen worden.zo krijg je geen jongen waar teveel leeftijdsverschil in zit.maar hoe oud zijn de jongen? Als ze vijf weken oud zijn kan je ze ook zelf uit het blok plaatsen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wolfe

Probleem is al voor de helft afgenomen, 1 van beide is alsnog uitgevlogen. Het is een beetje vreemd nest, twee poppen en één man hebben samen een nest. vandaar dat het ook zo groot is.

Wolfe

Blok helemaal leeg nu  :D Kennelijk was ik wat ongeduldig. Maar ja dat komt ook omdat bij een ander nest het laatste jong gemold  werd door andere valken, dat ik wat bezorgd was. Was natuurlijk een hele mooie kleurslag die het niet gehaald had. Cinamon Witmasker gepareld :(

Lin

Ah zonde ja. Tegenwooordig heet gepareld trouwens opaline.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wolfe

Opalne? Ah weer wat geleerd  ;D Gelukkig gaat het met de Albino uit het nest wel goed :)

Lin

super! en albino heet officieel witmasker lutino  :laugh:


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)