18 mei 2025, 23:31:20

Split-foutje toch?

Gestart door Tara, 22 april 2004, 01:00:05

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik zag al enkele valkjes hier op de site, waarvan staat bijvoorbeeld een witmasker split voor albino.

Maar toen gingen mijn hersencellen aan het werk ... (:D)

Wordt er niet gewoon bedoeld split voor lutino? Aangezien albino = witmasker lutino, kunnen witmaskers, niet voor witmasker lutino split zijn toch?

Probeer maar uit op bijvoorbeeld een kweekprogramma, witmaskers kunnen toch niet voor witmaskers split zijn ???

Misschien is het een domme vraag, maar het was me al opgevallen dat er hier enkele valkjes stonden, waarbij dat stond ...

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Ik denk dat dat helemaal niet dom opgemerkt is, want vgl mij heb je gewoon gelijk, maar dat durf ik niet met 100% te zeggen, maar idd kun je op kweekprogramma's alleen lutino invullen en is de albino geen mutatie op zich, maar een combinatie van twee mutaties. En een vogel is dus geen split voor zichzelf.

Das dus best slim opgemerkt. Maar ik denk dat het vooral erg interessant staat om split voor albino neer te zetten, omdat dat vaak veel populairder is dan lutino.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

dank je, zoiets vermoedde ik dus ook al :-).

Maar ik wou het toch gewoon eens zeker weten he ;-).

Groetjes, Tara

Barbara

Ik ben het er ok mee eens hoor! Ook met dat een witmasker niet voor witmasker split kan zijn, en dus niet voor albino. Ik denk dat ze bedoelen dat ze aan elk jong een witmasker gen doorgeven en aan de helft ook nog eens een lutino gen, dus dan bestaat er afhankelijk van de andere ouder kans op albino's, dus noemen ze het dan maar split voor albino. Andere valkjes kunnen natuurlijk wel split zijn voor witmasker en lutino op 1 gen dan heet het wel split voor albino.

Inger m

Hoi Barbara,
Als een valk split is voor witmasker en lutino op 1 gen, dan is het dus een andere mutatie dan witmasker of lutino? Klopt dat?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

volgens mij klopt dat hoor. Lutino kan niet voor lutino split zijn, maar wel voor witmasker, en witmasker kan bijvoorbeeld dan niet voor witmasker split zijn, maar wel voor lutino.

Groetjes, Tara