7 mei 2025, 20:48:32

Oudere valk..eet amper

Gestart door Starlet_Sabje, 21 april 2004, 01:55:43

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Hallo!!

Wie weet hoe ik Snoopy bij me kan lokken als hij bijna niets lekker vindt? Ik bied hem zonnepitjes aan, trosgierst, van alles.. maar niks interesseert hem!! Help?

Paul

Hoi Sabje,

Bijna alle valkparkieten zijn gek op trosgierst raar de de jouwe dat niet lust :-(
Je kan proberen met pinda's en met cashew noten daar is mijn valkje ook gek op.
Veeg dan wel het zout eraf als je gezouten noten hebt.
Ook andere soorten nootjes lusten ze soms graag.
Je kan ook pijnboompitjes proberen die lijken op zonnepitten maar dan zonder bast erom.

Groetjes, Paul

Starlet_Sabje

Hoi Paul..

Ja Snoopy blijkt een vreemd gevalletje te zijn.. hij gaat wel naar zijn normale eten zeg maar.. brood lust ie volgens mij ook wel..maar trosgierst raakt ie niet aan..zonnepitten niet.. hand van alles in zijn kooitje maar kijkt er niet op of om naar...Misschien omdat ie het nog nooit heeft gezien ofzo? Is dat het dan??

Paul

Hoi Sabje,

Het kan inderdaad zijn dat ie bepaalde dingen niet kent en er daarom niet gek op is.
Soms is ze dat nog wel te leren door ze het elke keer te geven maar soms lukt dat ook niet.
Maar probeer het wel steeds te geven je hebt kans dat ie het op een gegeven moment wel gaat pakken.

Groetjes, Paul

Coco en Chantal

21 april 2004, 22:56:06 #4 Last Edit: 21 april 2004, 22:57:01 by Coco__en_Chantal
Hallo
Misschien een klein stukje kaas, die van mij zijn er dol op.
als ze zien dat ik kaas in mijn handen heb dan weten ze  niet hoe snel ze van een kast af moet komen.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Starlet_Sabje

Hoi hoi!

Ik ga morgen maar es wat dingetjes voor snoopy inslaan.. zowel eten als een boel leuke speeltjes. Afgelopen woensdag heb ik al een mooi kooi voor hem binnen gekregen van uhh
36diep x68 lang x86 hoog (errug leuk kooitje dus..) En Saffie maar denken dat die al ruim zat met ongeveer 33 diepx 58 lang en 78 hoog!!! haha!  ;D Ik geloof dat ik ook maar een dagboekkie ga maken.. want ik kan er nog veel meer over vertellen.. dus... kijk daar maa reven! :D ik kopieer meteen wel even mijn vragen naar daar! Kunnen jullie het op de voet volgen...  :D