Even voorstellen , en meteen maar hulp vragen lol.

Gestart door 1bono1, 22 juni 2018, 14:54:41

« vorige - volgende »

1bono1

Hallo allemaal.
Na het een en ander gelezen te hebben over de valkjes hebben wij besloten er twee te nemen die herplaatst moesten worden.
De valkjes waren 3 jaar oud en handtam werd ons verteld.
De prijs was 60 euro incl kooi. Op de foto leek de kooi al niet erg groot, maar toen mijn vrouw savonds bij de verkoper aankwam werd al snel duidelijk dat deze veel te klein was voor een valkje laat staan twee.
Ook het feit dat ze 3 jaar oud zouden zijn bleek niet te kloppen ze hadden de valkjes nl zelf een half jaar geleden van iemand gekregen die er vanaf wilde, en ze wist niet hoelang zei de valkjes hadden gehad.
Ook was er geen voer meer in huis, maar de eigenaar vertelde mijn vrouw dat ze graag chips lusten dus geen probleem volgens hem .
Ik kan me goed voorstellen dat er veel van jullie zulen denken ; alle alarmbellen voor problemen gaan nu toch af ?.
Klopt maar mijn vrouw kon het niet over haar hart krijgen ze daar achter te laten dus koko en lola wonen nu 2 sinds weken bij ons.
Nu had ik gelezen dat het voor de gewenning van de valkjes beter zou zijn om ze eerst een weekje in hun oude kooi aan de nieuwe omgeving te laten wennen maar deze veel te klein was heb ik besloten de oude en de nieuwe naast elkaar te zetten en de valkjes zelf te laten kiezen.
Keuze was snel gemaakt en de oude kooi kon de andere dag al weg.
Aan de vleugeltjes te zien waren ze niet geknipt maar  van vliegen was de eerste week geen sprake. Nu vliegen ze al een stuk beter.
Ikzelf denk dat ze niet vaak uit de kooi zijn geweest. handtam zijn ze nog zeker niet,  maar met veel geduld zal dit zeker ook wel goed komen.
Het enige waar ik wel bezorgd om was ,was hoe onze hond : bono: een chihuahua op de valkjes zou reageren.
Nou,,, er ir is niemand zo bezorgd om de valkjes dan hij haha .als ze uit de kooi zijn is hij er meteen bij en ook de valkjes lijken hem al jaren te kennen en lopen onder hem door en mogen met zijn staart spelen.
Koko is grijs met een geel kopje en lola is zachtgeel met een klein beetje wit. Nu vinden wij hwt we'll raar dat vooral lola sinds ze bij ons woont flink wat is aangekomen terwijl ze nu gezond te eten krijgen.
Ook vinden wij het moeilijk om het geslacht te bepalen. Koko is vocaal veruit het meest aanwezig en lola laat zich eigenlijk alleen horen wanneer koko uit. Haar zicht is verdwenen.
De oranje wangetjes zijn echter bij beiden even fel.
Omdat wij eigenlijk van plan waren 2 mannetjes aan te schaffen heb ik me niet verdiept in het parings gedrag etc. Wie heeft er advies ?


Lin

Hoi,

Welkom hier. Als ik het zo lees denk ik dat je een wildkleur man hebt en een lutino pop. Kan je een foto plaatsen hier of een link? En hebben ze misschien een ring om? Fijn dat jullie zo goed voor ze zorgen!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)