28 maart 2024, 13:04:35

Voeding

Gestart door mochi, 18 juni 2018, 19:09:43

« vorige - volgende »

mochi

18 juni 2018, 19:09:43 Last Edit: 18 juni 2018, 19:11:50 by mochi
Hoi allemaal!

Binnen 2 weken ga ik mijn valkparkietje ophalen. De kooi, speeltjes etc staat al klaar maar ik heb een vraag over de voeding die ik moet geven.

Ik wil de vogel namelijk 1/4 zaadmengsel geven (prestige big parakeets) , 1/4 pellets (nutribird B14) en voor de rest groente en fruit. Is dit geschikt voor zo'n vogel?

Daarnaast heb ik ook nog eens een vraag over de grit/vertering, is het genoeg om een sepiaschelp te hebben, of moet ik hem dagelijks een of ander grit mengsel toedienen?

Lin

Hoi,

Spannend voor je! Ik zou in eerste instantie even op zaad gaan beginnen. Als ik ervan uitga dat je een kleintje koopt. Daarna kan je prima over op zaad en pellets. Zelf ben ik niet bekend met prestige,ik geef teurlings 228 dat bevat nl geen zonnepitten wat ze dik kan maken. Als je overgaat naar deels pellets (mij beviel harrisons het beste) doe dat dan wel geleidelijk. Fruit en groente moeten ze eerst gaan leren dus dat kan wel even duren.Verwacht niet dat dat 50 % is want dat ga je niet redden.Daarnaast is groente beter dan fruit ivm gisten.

Ik geef naast een schelp ook grit en maagkiezel in een los bakje. In het begin eten ze veel en dan als het goed is minder. Gaan ze overeten dan even weghalen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)