28 maart 2024, 17:23:03

Kooi gezocht

Gestart door Marianne66, 13 juni 2018, 21:25:34

« vorige - volgende »

Marianne66

Goedendag,
Nieuw hier op het forum. Eigenlijk omdat ik er niet goed uitkom wat betreft de aanschaf van een nieuwe kooi voor mijn valkparkiet.
Sinds 3 dagen hebben wij een valkparkiet, Bassie. Hij is ongeveer 8 weken oud.
Hij zit nu in een kooi van 63 breed, 35 diep en 54 hoog. Op zich kan dat wel, maar wij willen hem wat ruimers gaan geven.
Al veel op internet rond gekeken, rondgevraagd enz. Maar veel verschillende antwoorden.
Belangrijkste vind ik zelf dat hij zijn vleugels uit kan slaan, en dat is nu redelijk te doen, maar niet helemaal perfect. Nu lees ik heel veel over vierkante kooien, die smaller/kleiner zijn dat die we nu hebben. De hoogte is belangrijker denk ik als ik het zo lees.
De kooi van nu is inderdaad wat laag, al merk ik niet dat Bassie er moeite mee heeft, maar zoals gezegt, het mag zeker hoger.
De bedoeling is wel dat als Bassie tam is, hij er veel uit zal zijn. Maar dan hoeft hij nog niet te slapen in een krappe kooi vind ik. En dan vind je weer een kooi en zitten daar weer geen geschikte voerbakken bij. Ben het spoor nu eigenlijk een beetje bijster. Een kooi op een standaard kunnen we helaas niet kwijt, hij komt op een kast te staan.
Nu heb ik de volgende gevonden die mij wel wat lijkt, maar ....de voerbakjes!!
https://www.budgetkooien.nl/a-39261831/vogelkooien/vogelkooi-fiona-cabrio-zwart-chrome/
Zou dit iets zijn? Ik wil er niet meer dan ongeveer 100 euro aan besteden, maar volgens mij kom je dan ook een heel eind.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven in deze zoekactie.


Lin

Wat misschien een betere optie is is om een tweedehands kamervoliere te kopen. Die zijn heel ruim en niet duur. Als je rvs bakjes koopt dan kan je ze overal hangen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne66

Dank je wel voor je reactie. Helaas kunnen we die niet kwijt. De kooi komt op een ladenkastje te staan.