28 maart 2024, 18:00:55

Tot wanneer pap voeren?

Gestart door N.Middel, 10 juni 2018, 10:49:02

« vorige - volgende »

N.Middel

Hallo!
Ik heb een halve week geleden een valkje geadopteerd. Hij is nu 3 maanden oud.
Ik vroeg me af tot wanneer ik hem pap moet blijven geven.
Hij heeft tot nu toe alleen maar broccoli, trosgiers en wat kleinere zaadjes gegeten.
Van de vorige eigenaren heb ik niks gehoord over voeding dus ik ging er vanuit dat ik gewoon normale voeding kon geven.
Hij eet opzich ook gewoon zelfstandig. Alleen niet veel.
Vannochtend had hij wel hele donkere poep. Dat wilde toch zeggen dat hij niet alles krijgt wat hij nodig heeft?
Of eet hij gewoon niet veel omdat hij nog moet wennen aan de omgeving? Hij lijkt al wel heel erg gewend te zijn namenlijk.

Groetjes :)

N.Middel

Update: Als ik erbij zit eet hij wel :p

carco

Je weet zeker dat hij 3 maanden is?
Donkere poep is niet goed, dit betekent of bloed, maar lijkt me in dit geval te duiden op te weinig voeding dat ze binnen krijgen. Ze verteren zichzelf dus.
Wat is het gewicht?

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




N.Middel

Walter weegt 70 gram. maar aangezien ie wat jonger is zou dat normaal zijn?

N.Middel

ondertussen is zijn poep weer groen/wit

Lin

70 gram is een klein valkje, de meeste zitten rond de 100 gram. Geef hem even geen fruit of groente even en alleen zaad totdat ie dat goed eet. Als ie meer dan 4 gram afvalt in 3 dagen dan wat pap geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Citaat van: N.Middel op 10 juni 2018, 14:55:15
Walter weegt 70 gram. maar aangezien ie wat jonger is zou dat normaal zijn?


Dit is geen normaal gewicht, maar behoorlijk licht.
Ik twijfel dan ook aan de leeftijd. Zou ook kunnen dat hij wat onder de leden heeft.
In ieder geval pap blijven voeren totdat het gewicht zeker 10 gram gestegen is.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




N.Middel

Het ding is ook meer dat hij de eerste dag hier gewoon goed heeft gegeten. Dus ik vond het een beetje raar.
Als hij bij mij zit begint ie ook te bedelen.
Daarbij, ik weet niet of mijn weegschaal helemaal precies het goede gewicht aangeeft.

N.Middel

Vandaag op een andere weegschaal gewogen en ik kwam hier uit op 92 gram

Lin

Oh gelukkig! Dan kan je wel na drie dagen kijken hoeveel deze is afgevallen. Moet niet meer dan 4 gram zijn maar op die leeftijd eten ze wel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

N.Middel

update: Walter eet en drinkt nu goed ^^ Wel alleen nog zaadjes en trosgierst maar ik zal steeds meer pallets en groenten/fruit gaan toevoegen en wat minderen op zaad.

Lin

Zie je wel. Dat gaat snel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)