28 maart 2024, 16:15:16

Is mijn parkietje ziek?

Gestart door GDM, 2 juni 2018, 17:54:37

« vorige - volgende »

GDM

Deze middag de kooi van onze valkparkiet gekuist, en plots begon die de fladderen als een gek. Daarbij ging hij enkele seconden op een zij liggen, en door het rondspartelen is hij enkele mooie lange veren van zijn linkervleugel kwijtgeraakt. Hij zit nu al de ganse namiddag stil op zijn stok zonder geluid te maken. Wat is er aan de hand? Zijn er mensen die dit herkennenaub?

Lin

Zag je waarom hij op zijn zij ging? Zat zijn vleugel eerst vast? Heb je een foto, bloed er nog iets?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

GDM

Neen, hij heeft niet gebloed. Hij zit momenteel zeer stil op zijn slaapplaats, heeft gisterenavond nog gegeten en gedronken. Hij lijkt me dus in orde, maar het voorvalwas echt verschrikkelijk om te zien. Daarom vroeg ik mij af of het een soort ziekte is. Bij mijn man heeft hij dit ook al gehad,enkel als zijn kooi wordt gekuist.

Bedankt voor de reactie  :)

carco

Is je vogel tam?
Als het alleen met de kooi schoon maken is klinkt het me nl in de oren als angst en dat hij in shock raakt.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




GDM

Hij is niet tam, het is een vondeling. We weten dus ook niet hoe oud hij is. Wij zelf hebben hem al 8 jaar. Maar het is pas de laatste 3 weken dat hij dit heeft. Daarvoor nooit problemen gehad om zijn kooi te kuisen, dan bleef die altijd rustig zitten kijken wat er allemaal gebeurde. Daarom maak ik mij wat ongerust. 
Groetjes Gerda

carco

Het zou ook epilepsie kunnen zijn?
Als hij het eerder nooit gehad heeft?
Alhoewel ik een valkje heb die ook in shock raakt als ik hem uit moet vangen en dat had hij eerst ook nooit.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




GDM

Dag Caroline,

Bedankt voor de hulp. Ondertussen zijn we naar de dierenarts geweest, maar daar zagen ze niets speciaal. Nu moet ik uitwerpsel binnensteden voor onderzoek. Hij heeft vitamines gehad voor in drinkwater en hij is nu aan de beterhand.

Gerda