3 mei 2025, 09:28:37

Blijft schudden met kop

Gestart door Bert Hellemons, 7 mei 2004, 01:43:59

« vorige - volgende »

Bert Hellemons

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden al eens gevraagd wat t zou kunnen zijn van ons 2de valkje met t schudden van zijn kopje ,
mijn vrouw is er mee naar een dieren arts geweest die bij jullie op de site stond en die dacht dat t KROP was , en hij heeft toen druppels gegeven voor 10 dagen ( SULFATRIM ) .
Maar na die periode is t nog steeds niet over , hij oogt voor de rest wel gezond,is speels maar best wel schrik achtig en komt nog steeds niet op onze hand net als onze eerste valkje.
nu is onze vraag of er iets bekend is over abnormale gedragingen of zenuw trkjes bij deze diertjes Gr. Bert

Lique

Hoi bert,

Mijn valken schudden vrijwel allemaal heftig met hun koppie, als zij een hoge toon horen.
Dit kan muziek zijn van de radio, maar ook mijn stem.
Als ik tegen ze praat, blijven ze schudden, en soms ziet het er ontzettend zielig uit.
Dit is het zeker niet ,want het is volkomen normaal.

Een krop is de voedingszak, waar het voedsel als eerste inkomt.
Sulfatrim is een antibioticum.
Ik denk alleen niet dat het iets met de krop te maken heeft.
Óf het moet een kropontsteking zijn, alleen schudden ze de kop op een andere manier, en komt er ook voedsel mee met slijm.

vanta

ik denk ook niet dat het met de krop te maken heeft het zou eerder kunnen zijn dat er iets met het gehoor aan de hand is

misschien heeft hij wel iets in het oortje zitten ik zou als ik u was naar een goede dierenarts gaan en is naar de oortjes laten kijken

heeeel veeeeel succes

tineke :)

Joyce28

ja idd,je zou denken de oren
onze hond liep ook te schudden met zijn kop,en toen had hij een oorontsteking

misschien zit er wel wat in het oor,met die veertjes ervoor gaat het er niet vanzelf uit

vanta

ja daarom het is maar een tip meestal als ze schudden heeft het met harde geluiden te maken of iets anders met de oortjes

maar bij een goede dierenarts moet je dat toch duidelijk krijgen

hopelijk komen ze er snel achter wat er met dat beestje is

groetjes tineke