28 maart 2024, 12:09:55

Man fluit niet meer

Gestart door Vino, 27 mei 2018, 08:52:57

« vorige - volgende »

Vino

Hallo

21 oktober heb ik mijn eerste valkje ( vino ) gehad van mijn opa. Een week na dat hij bij ons thuis was begon hij te fluiten 14 mei werd hij 1 maar sinds een maandje fluit hij niet meer eerst deed hij het s'avonds en s'ochtens rond die tijd heb ik een schommel in de kooi gezet en was hij door de eerste grote rui. Al zijn staart veren waren weg (nu weer bijna alles terug). hij was ook tam ik kon hem aaien en hij kon opstappen als hij er zin in had. Maar nu stapt hij niet meer op tenzij hij in een andere kamer van zijn kooi zit en ik kan hem alleen nog aaien met moeite. Hij zit ook heel vaak omgekeerd op een stok. Weet iemand wat er aan de hand is met hem 

Vino

Is er iemand die kan helpen?

Lin

Hoi,

Het kan van alles zijn. Heb je een foto van hem en de kooi?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vino

Nee maar kan we een maken hij heeft geen grote kooi heb nu wel een nieuwe besteld maar duurt ff 

Vino

Alleen hoe zet je hier foto's

Lin

Via bijlagen onderin of even uploaden op een andere pagina en dan hier de link plaatsen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vino

Heb nu de schommel even weg gehaald

Lin

Qua houding ziet het er goed uit. Ik zou alleen wat dikkere stokken erin doen. Mag hij wel uit de kooi? Ik zie verder helrmaal geen speelgoed hangen. Koop speelgoed met veel hout en dingen waar ze aan kunnen knagen. Geen spiegeltje en liefst geen touw eraan. Of knip de rafels even af. Wat geef je verder aam voeding?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vino

Is goed ik heb nu ook een nieuwe kooi besteld met dikere stoken ja hij gaat op zijn minst 1 a 2 keer per week er uit als het lukt elke dag  hij had dus een soort schommel met houten bloker er op en aan voeding speciale valkparkiet Australische mix en groenvoer maar dat eet hij nooit heb appel meloen andijvie sla en selderij

Lin

Oh prima! Probeer eens te kijken naar zaad waar niet veel zonnepitten in zitten. Groente kan je gewoon om de dag geven. Probeer eens in kleine stukjes te geven. Slaapt hij veel?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)