Gedrag van vrolijk en lief naar agressief en aanvallend

Gestart door Sh4n1c3, 24 mei 2018, 18:41:28

« vorige - volgende »

Sh4n1c3

Hallo allemaal,

Sinds een tijdje heb ik problemen met een van m'n valkparkieten z'n gedrag.
Aangezien ik zelf en de mensen om mijn heen geen antwoord kunnen geven op mijn probleem, probeer ik het via deze forum.

Sinds vorig jaar januari heb ik een meisje Valkparkiet, gekocht bij een dierenwinkel, die niet tam is. Een paar weken na aanschaf kreeg ik een tamme jongen Valkparkiet erbij. Het mannetje had een vriendje die helaas overleden is, daarom heb ik hem bij mijn vrouwtje gezet. In het begin ging het heel goed en het mannetje bleef tam, vriendelijk en wilde altijd graag op je schouder zitten en zingen en dansen. Na een aantal dagen heb ik ze samen in een grote kooi gezet, en dit ging heel goed.
Eind vorig jaar, rond november, heb ik een jonge mannelijke valkje gekocht en zelf opgevoed. Hij zit apart en alleen in een kooi. Door het zelf opvoeden is hij heel tam geworden en wilt hij graag bij mij in de buurt zijn.

Vanaf het moment dat het jonge Valkparkiet zelfstandig was, is mijn tamme mannetje meer agressiever en aanvallender geworden. Hij wipt vaak op zijn kooi, probeert het vrouwtje te versieren (die niet altijd toegeeft aan het mannetje), en probeert mensen altijd aan te vallen. As je te dicht bij hem in de buurt komt, dan probeert hij je al aan te vallen en te bijten. Ook wilt hij altijd bij het vrouwtje zitten en laat haar soms niet met rust, waardoor het vrouwtje naar hem blaast. Hij jaagt ook altijd het jonge valkje weg, als die te dicht in de buurt van hem of haar komt.

Ik ben bang dat hij over een tijdje niet meer tam is, terwijl hij in het begin altijd vrolijk en lief was. Zelf was ik aan het denken om het vrouwtje weg te doen en hopen dat hij weer zo vrolijk als voorheen wordt.

Heeft iemand misschien een idee waarom hij zo agressief is geworden of goede tips?
En wat kan ik nu het beste doen?

carco

Ik begrijp dat je nu 2 mannen en 1 pop hebt?
Dit gaat 9 vd 10 keer niet goed. Je oudere man wordt broeds en wilt de pop claimen.

Groetjes,
Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sh4n1c3

Hoi Caroline,

Ja dat klopt.
Wat kan ik nu het beste doen volgens jou?
Het vrouwtje weg doen?