25 april 2024, 05:34:23

zwaar ademen?

Gestart door Nathalie, 20 april 2004, 02:47:01

« vorige - volgende »

Nathalie

Hoi allemaal

Het gaat weer niet zo goed met Fritske, het zag er allemaal toch weer een stuk beter uit. Maar vandaag kwam ik thuis en toen vond ik dat zijn hartje maar snel klopte.
Sinds een uurtje begint hij steeds zwaarder te ademen, hij zit nog wel boven op zijn stokje.

Ik heb al naar de dierenkliniek gebeld, maar daar kan ik pas morgenvroeg terecht.
Ik heb al een natte handdoek over de verwarming gelegd voor de luchtvochtigheid, kan ik nog wat doen?

groetjes Nathalie

Lique

Hoi,
Zorg voor genoeg warmte om hem heen, een warme handdoek, kruik of een warmtelamp. Wel opletten of het niet erger wordt, want ik vind het behoorlijk serieus klinken.
Hou hem wel uit de tocht, en controleer regelmatig.
Ook vannacht.
Hopelijk is hij er heel snel bovenop

Nathalie

Lique geeft net als antwoordt op mijn vraag, een warme handdoek, kruik of warmtelamp. Een warmtelamp bezit ik niet, maar hoe moet ik dat doen met een handdoek of kruik?
Hopelijk leest iemand dit vanavond nog, want ik maak me grote zorgen!!

Nathalie

Paul

Hoi Nathalie,

Heb je druivensuiker in huis anders kan je dextro energie altijd bij de benzinepomp halen en dan neem je naturel zonder andere smaakjes erdoor.
Daar doe je een tabletje van in het drinkwater en goed doorroeren.
Als je poeder hebt een theelepeltje in het waterbakje.
Daar sterken ze altijd wel wat van aan en het kan ze er soms net doorheen helpen.
Je kan een warme kruik maken en daar een handdoek overheen leggen zodat ie daar boven kan zitten.
Het moet niet te warm worden maar wel warmer dan de buitenlucht.
De temperatuur in een ziekenkooi is 29 graden maar dan is dat wel door de hele kooi heen en een kruik is plaatselijk dus dat kan dan wel iets warmer zijn aan de onderkant.
Zorg er ook voor als het te warm zou zijn dat Frits zelf van de warmte af kan gaan zitten dus op een koeler plekje dan zoeken ze op wat ze het fijnste vinden.
Ik hoop dat ie snel opknapt en bel morgen meteen om 8 uur dr Feld even op dt is een van de beste vogelartsen in Nederland.
Ik denk dat Frits wel iets van antibiotica zal krijgen.

Groetjes, Paul